به گزارش هنرآنلاین، رجبی معمار درباره نمایشگاه «فرصت» که از ۲۵ بهمن کار خود را در همه گالری‌های خانه هنرمندان ایران آغاز می‌کند، گفت: مراسم افتتاحیه دومین فروش سالانه خانه هنرمندان ایران - «فرصت»- ۲۴ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد، دو سال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود و تلاش کردیم امسال آثاری از هنرمندان برجسته و مهم معاصر ایران را در آن گرد هم‌آوریم.

وی درباره معیار انتخاب آثار برای این نمایشگاه افزود: در وهله اول جلب مشارکت گالری‌ها و کولکتور‌ها شناخته شده ایران مدنظرمان بوده است. در اولین دوره این فروش سالانه و همچنین در دوره دوم سعی کردیم از مشارکت و همراهی گالری‌های مطرح و معتبر کشور بهره‌مند شویم و در فرایند انتخاب آثار نیز از مشارکت همین مجموعه‌ها استفاده شد تا سلیقه‌های متنوعی در این رویداد لحاظ شود. این نمایشگاه کیوریتوریال نیست، بلکه نمایشگاهی است که از ترکیب نگاه‌ها و سلیقه‌هایی که چندان دور از هم نیست، شکل گرفته و خانه هنرمندان ایران به عنوان برگزار‌کننده آن به کمک و با مشارکت همراهان خود گفت‌و‌گویی را شکل می‌دهد که از طریق فرم چیدمان و نهایی کردن آثار برقرار شده است.

رجبی معمار با اشاره به استقبال مخاطبان از دوره اول رویداد فرصت عنوان کرد: خوشبختانه دوره اول بسیار مورد توجه هنرمندان، کولکتور‌ها و علاقه‌مندان قرار گرفت. به ویژه اینکه بسیاری از هنرمندانی که به این نمایشگاه دعوت شده بودند، مدت‌ها بود به دلایل مختلف با آثارشان در خانه هنرمندان ایران حضور نداشتند، اما تلاش کردیم در دوره اول، موانع را مرتفع و شرایط را برای حضور این هنرمندان برجسته فراهم کنیم. به دلیل حضور همین نام‌های قابل اعتنا و آثارشان، نمایشگاه «فرصت» از استقبال خوبی برخوردار شد. حتی این میزان از استقبال در میان مخاطبان تخصصی نیز مشاهده شد و خانه هنرمندان ایران مورد توجه گالری‌گرد‌ها نیز قرار گرفت. از این رو دوره اول را موفق ارزیابی می‌کنیم.

وی با اشاره به تدابیر‌اندیشیده شده و اهداف دومین فروش سالانه «فرصت» توضیح داد:‌امیدوارم در دوره دوم نیز از همان میزان توجه و اقبال مخاطبان بهره‌مند شویم و تدابیری را نیز اتخاذ کرده‌ایم که به واسطه جلب کمک‌ها و نهاد‌های معتبر بیرونی و هم‌افزایی اعتبار‌ها، تجارب و امکانات، «فرصت» تبدیل به فرصت ارزنده‌ای برای گردهم آمدن هنرمندان و متخصصین هنرهای تجسمی به ویژه هنر نقاشی شود. تمرکز ما در دومین دوره بر هنر نقاشی می‌تواند گواهی بر تأثیر بزرگ و قابل توجه آن در دوران کنونی باشد.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به گالری‌های همراهِ نمایشگاه «فرصت» بیان کرد: ما از تعداد مشخصی از گالری‌ها دعوت به همراهی کردیم و خوشبختانه انگیزه لازم برای مشارکت و همراهی هم وجود داشت. حضور و حمایت هریک از گالری‌های «نیان»، «سرزمین هنر»، «هما»، «آتبین»، «آرتیبیشن»، «اعتماد»، «اثر» و «آ» که در این دوره از «فرصت» همراهمان هستند، تنوع چشمگیر و کم نظیری را به وجود آورده است که باید از همراهی مهربانانه آن‌ها تشکر کنیم. چراکه اگر همراهی آن‌ها نبود قطعاً چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. خانه هنرمندان ایران‌امیدوار است در رویداد‌های آتی همکاری خود را با گالری‌های سراسر ایران توسعه دهد و در سال آینده به واسطه گسترش همکاری‌هایی از این دست با توجه به فضای در دسترس و امکانات خانه هنرمندان ایران در نمایشگاه‌های گروهی، اشکال متنوع و مختلفی از آثار هنری را نمایش دهیم.

رجبی معمار در پایان گفت: رجبی معمار در پایان گفت: نمایشگاه «فرصت» موقعیت بسیار خوبی برای تماشا و خریداری آثار ارزشمندِ هنرمندان مطرح کشورمان است و من از همه کلکسیونر‌ها، علاقه‌مندان و متخصصان هنر‌های تجسمی برای بازدید از این نمایشگاه بزرگ دعوت می‌کنم.

دومین فروش سالانه خانه هنرمندان ایران با عنوان «فرصت» ۲۵ بهمن تا ۲ اسفند ۱۴۰۰ در گالری‌های این مجموعه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ۷۷ اثر از ۶۲ نقاش معاصر ایران به نمایش و فروش گذاشته خواهند شد.

فریدون آو، مرتضی احمدوند، عبدی اسبقی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، ایمان افسریان، هانیبال الخاص، داوود امدادیان، ثمیلا‌ امیرابراهیمی، ناصر اویسی، سرژ بارسقیان، رضا بانگیز، مژگان بختیاری، لادن بروجردی، عبدالحمید پازوکی، نیما پتگر، علیرضا جوادی، طاهر پورحیدری، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، وحید حسین پور، مهدی حسینی، ابراهیم حقیقی، وحید حکیم، جمشید حکیمی، کیخسرو خروش، سلمان خوشرو، محمدابراهیم جعفری، وحید چمانی، سومبات درکیورغیان، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، نسترن رحیمی، هاجر رهگذر، محمود رنگنه، مریم سالور، همایون سلیمی، جلال شباهنگی، بهزاد شیشه گران، مجتبی طباطبایی، عذرا عقیقی، سمیرا علیخان‌زاده، یعقوب عمامه پیچ، محمد فاسونکی، محمدهادی فدوی، ابراهیم فرجی، شهرام کریمی، کسری گلرنگ، علی گلستانه، پری‌یوش گنجی، فرشید مثقالی، میترا محاسنی، اردشیر محصص، احمد مرشدلو، معصومه مظفری، ارسیا مقدم، فرشید ملکی، علی ندایی، می‌سم نژادرسولی، منوچهر نیازی، نیکزاد نجومی، احمد وکیلی هنرمندانی هستند که آثارشان در رویداد «فرصت» خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.