علیرضا مهران دقایقی پیش از سفر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش" تلخ همچون خون در رگ های یرما" سال گذشته به عنوان اثر برتر جشنواره تئاتر دانشجویی معرفی شد و به دعوت فستیوال المپیاد تئاتر در بلاروس از گروه برای اجرای مجدد دعوت به عمل آمد.

مهران ادامه داد: گروه امشب عازم کشور بلاروس است و نمایش " تلخ همچون خون در رگ های یرما" یکشنبه هفته آینده در دو نوبت به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش" تلخ همچون خون در رگ های یرما" به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی بازخوانی نمایشنامه "یرما" اثر فدریکو گارسیا لورکا است که کیومرث قنبری آذر آن را به نگارش در آورده است.

بهروز کاظمی،علیرضا مهران، فرزانه سهیلی،هانیه نجفی، امینه مزروعی ، بهار زروانی، پریسا درخشنده بازیگران این نمایش هستند. دیگر عوامل این اثر عبارتند از: دستیاران کارگردان: رحمت عنایت، محمد علوی، مدیر روابط بین الملل: علی صادقی خواه.

این نمایش در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور پیدا کرد و جز آثار برگزیده جشنواره بوده است.

مهران در پایان همچنین به ارائه نمایشنامه‌ای با عنوان "معاشقه خنجر و حنجره" به جشنواره تئاتر ماه خبر داد و گفت: این اثر دارای تم دینی بود که برخلاف سایرآثار این حوزه که نشانگر زندگی ائمه اطهار است، به مرور زندگینامه شمر از بدو تولد تا لحظه مرگ پرداخته است.

جشنواره بین المللی تئاتر برج سفید بلاروس که در زبان این کشور "Belaya Vezha"و در زبان انگلیسی با نام White Towerبرج سفید نامیده می شود ، در شهر "برست" واقع در کشور "بلاروس" برگزار می شود.

فستیوال برج سفید بلاروس به مدت 9 روز و از 7 سپتامبر ( هفده شهریور ماه) تا پانزدهم سپتامبر ( بیست و پنج شهریور ماه) برگزار می شود. در این فستیوال ، گروه های تئاتر از سراسر کشورهای دنیا می توانند شرکت کنند و تئاترهای مختلفی را با استفاده از حرکات، آئین و رسوم خاص کشور خود به روی صحنه ببرند. امسال این فستیوال با حضور پنجاه و سه کشور از سراسر دنیا برگزار خواهد شد. هزاران بازیگر تئاتر، نمایشنامه نویس، موزیسین، پرفورمنس در این فستیوال شرکت خواهند کرد.

این فستیوال از سال 1996 در ونزوئلا برگزار شده و در طی چهارده سالی که برگزار شده ، کشورهای مختلفی از سراسر دنیا در این فستیوال شرکت کرده اند.

انتهای پیام/52/53