به گزارش هنرآنلاین، جواد قناعت، استاندار گلستان، در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: میزبانی این جشنواره افتخاری ملی برای استان در زمینه فرهنگ و هنر است.

وی افزود: این جشنواره فرصت خوبی را برای هنرمندان و زمینه تبادل تجربیات هنری را فراهم کرده است.

قناعت بیان کرد: با توجه به سیاست تمرکز زدایی در دولت‌های نهم و دهم از حوزه فرهنگ و هنر، این فرصت برای 5 سال به استان داده شد.

وی توضیح داد: آثار برگزاری ادوار مختلف این جشنواره در ارتقای فرهنگی و هنری استان بر کسی پوشیده نیست و زمینه بروز استعدادها و ظرفیت‌های هنری استان را فراهم کرده است.

استاندار گلستان افزود: توسعه و گسترش رشته های هنری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان و توسعه و رونق گردشگری با حضور هنرمندان و میهمانان داخلی و خارجی را در پی داشته است.

وی بیان کرد: به ثبت رسیدن برج هزار ساله قابوس در میراث جهانی یونسکو نیز فرصتی را برای استان فراهم کرد تا جشن آن با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار شود.

قناعت، استقرار دبیرخانه دایمی هنرهای تجسمی در استان را از نتایج برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: طراحی تندیس مفاخر و مشاهیر استان با همکاری هنرمندان تراز اول تجسمی کشور و برگزاری آموزش‌های تخصصی با حضور شخصیت‌های برجسته نیز از نتایج مطلوب آن است.

انتهای پیام/