فاطمه بلغانی با اظهار خرسندی از استقبال دانشجویان از این طرح در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: عصر روز گذشته 14 شهریور ماه، گروه های مختلف دانشجویی جهت امتیازدهی و نظر سنجی درباره لباس های ارائه شده برای طرح پرنیان در ساختمان مرجان جمع شدند.

وی در ادامه افزود: برای انتخاب ژورنال دانشجویی چندین مرحله کار انتخابی و دانشجویی مد نظر قرار داشت که دریافت نظرات دانشجویان در قالب درک فنی و سلیقه ای یکی از این مراحل بود.

مدیر بخش دانشگاهی بنیاد ملی مد و لباس تصریح کرد: در این بخش دانشجویان به نظردهی درباره 50 طرح ارائه شده پرداختند به نحوی که در یک بخش نظرات فنی و در بخش دیگر سلیقه این گروه در فرم ها بررسی می شد.

بلغانی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جلسه دریافت نظرات و سلیقه شخصی دانشجویان برای استفاده از این طرح ها بود تا جایی که چنانچه طرحی از لحاظ فنی امتیاز بالایی را کسب کند بدون امتیاز در بخش سلیقه برای طرح پرنیان قابل قبول نخواهد بود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد نیز از اساتید رشته های طراحی لباس و پژوهش در حوزه لباس دعوت به عمل خواهد آمد تا علاوه بر ارائه نظرات فنی، اساتید به ریشه یابی لباس ایرانی و اقوام مختلف آن نیز بپردازند.

مدیر بخش دانشگاهی بنیاد ملی مد و لباس بیان کرد: پس از امتیاز بندی و بررسی فرم های ارائه شده از سوی دانشجویان و اساتید طرح های برتر جهت چاپ ژورنال طرح پرنیان انتخاب خواهند شد.

بلغانی ادامه داد: هیئت بررسی بنیاد ملی مد و لباس روز شنبه نیز برای بازدید محل های ارائه لباس های طرح پرنیان به دانشگاه های مختلف مراجعه خواهد کرد تا محل ارائه لباس های این طرح را آماده کند.

وی گفت: مهر ماه امسال با پشتوانه بهتری فراخوان دور دوم طرح پرنیان جهت لباس های زمستانه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/61