به گزارش هنرآنلاین، ابراهیم کارخانه‌ای در آئین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و جشنواره آیین‌های سنتی همدان با بیان اینکه صنایع دستی و میراث فرهنگی هر شهر، جزو تاریخ و تمدن آن شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: همدان با تعدد مظاهر زیبای طبیعی و میراث فرهنگی همچون نگینی درخشان بر انگشتان ایران زمین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر بیش از 2 میلیون نفر از میراث فرهنگی و گردشگری همدان دیدن کرده‌اند، بر لزوم رسانه‌ای کردن جاذبه‌های متعدد و کثیر همدان و هزینه کردن در راستای معرفی این دیار به کشور و حتی جهان صحه گذاشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور چین با وجود صنایع عظیمش از صنایع دستی غافل شده و صنایع دستی ما را می‌رباید، عنوان کرد: زمانی فرش دستباف ایران که نمایانگر روح اسلامی و تمدن ایرانی است حرف اول را در جهان می‌زد و چینی‌ها نقشه‌های این فرش‌ها را تصاحب کردند و در قالب فرش‌های ماشینی همان طرح‌ها را به دنیا عرضه داشتند.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن کیفیت زعفران ایرانی نیز گفت: ایران زعفران را فله‌ای به اسپانیا می‌فروشد و این کشور نیز زعفران ایران را در بهترین بسته‌بندی‌ها با برند خودش در بازار جهانی عرضه می‌کند.

کارخانه‌ای با تأکید بر لزوم نوآوری در راستای فروش محصولات و صنایع دستی تصریح کرد: از نظر بسته‌بندی محصولات داخلی خیلی ضعیف هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ابعاد اشتغالزایی محصولات صنایع دستی در همدان، بر اهمیت معرفی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان به جهان صحه گذاشت.

انتهای پیام/