به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا منتظری، مدیرکل ارشاد استان گلستان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی گفت: حضور "زولاله بایمرادو" در رشته عکاسی و "اوبایدولاو عبداله" در رشته نقاشی از کشور تاجیکستان نهایی شده است.

وی افزود: هم چنین "مختار اولوتور غنبیک" در رشته عکاسی از کشور قرقیزستان، "گراشام نیاد" از زیمباوه در رشته نقاشی، "آندرانیک باغداساریان" در بخش مجسمه سازی از کشور ارمنستان، "پالاش باران" در رشته نقشی از بنگلادش، "نبیله هورخش" در رشته نقاشی و "شاهزاده حسین حیدری" در رشته عکاسی، "هاجر احسانی" در رشته کاریکاتور و "زینب توکلی" در رشته نقاشی از کشور افغانستان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: "چوی جو" در رشته حجم از کره جنوبی، "فاتو ندوی" در رشته نقاشی از سنگال، "حاتم تواتی" در رشته نقاشی از تونس، "جمال شاه" از کشور پاکستان، "سفینه جائدکیم بوگوتا" از تانزانیا، "گوهر کاسنبای" از قزاقستان، "رشا دیب و لمی شیخ" از سوریه، "الهه ابوحمزه" در رشته نقاشی از کشور اتریش، "میخائیل آبروویشویلی" و "تورنیک کاندیلاکی" در رشته نقاشی از کشور گرجستان هنرمندان حاضر در این جشنواره هستند.

وی افزود: "والتر جیمی تورسلف" در رشته عکاسی از کشور سوئد، "حسین بیات" در رشته های نقاشی و گرافیک از کشور ترکیه، "زینب شراره" از لبنان در رشته نقاشی و "محمد ایلیا" از هندوستان در رشته عکاسی و هنرمندی از کشور مجارستان با سایر هنرمندان رقابت خواهند کرد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در 9 رشته مختلف از 14 شهریورماه به مدت سه روز در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/