به گزارش هنرآنلاین، همزمان با روز ورزش پهلوانی، حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، مسوولان فرهنگی و ورزشی استان گلستان و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تجسمی جوانان از ورزش پهلوانی در زورخانه پوریای ولی گرگان بازدید کردند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این نکته که ورزش پهلوانی ریشه در فرهنگ، تمدن و آیین ما دارد و باید به عنوان نماد این فرهنگ به دنیا معرفی شود، گفت: ورزش پهلوانی با همه قابلیت‌هایی که دارد ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با هنر دارد و جلوه‌های هنری موسیقی و هنرهای تجسمی در این ورزش به چشم می‌خورد.

شاه آبادی در ادامه گفت: ضرورت دارد که به ورزش پهلوانی به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای معرفی فرهنگ ایران توجه شود. ورزش پهلوانی علاوه بر تقویت قوای جسمانی ضوابط و آدابی دارد که مبتنی بر حکمت است و هر نقطه این ورزش درس جوانمردی و نکات آموزنده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دلیل برگزاری نخستین جشنواره آوای پهلوانی را همین ارتباط تنگاتنگ ورزش پهلوانی و هنر ذکر کرد و گفت: مرشدان که رکن اصلی این ورزش هستند از هنر موسیقی بهره می‌گیرند و موسیقی جز لاینفک این ورزش است. جامعه مرشدان کشور نیز به جمع اهالی هنر پیوستند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خدماتی را به این جامعه ارائه می‌کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با رقابت 283 هنرمندان جوان از 31 استان کشور و 35 هنرمند از 19 کشور خارجی به صورت کارگاهی 14شهریورماه در گرگان آغاز شد و تا 17 شهریورماه ادامه دارد.

این جشنواره در در رشته‌های طراحی و نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، گرافیک، عکاسی، حجم، کاریکاتور و تصویرگری در گروه سنی 16 تا 25 سال برگزار شده است.

هنرمندانی از اتریش، سوئد، مجارستان، ترکیه، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بنگلادش، کنیا، پاکستان، افغانستان، تونس، سنگال، تانزانیا، زیمبابوه، ارمنستان در این جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام/32/31