خیرالله تقیانی‌پور با اشاره به حضور خود در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: دو نمایش "غریبه‌ای به نام غریب" و "پیدای ناپیدا" را به جشنواره تئاتر فجر ارائه کرده‌ام که هر دو با مضامین دینی و دفاع مقدس نگارش شده اند.

وی درباره داستان این نمایش‌ها توضیح داد: "غریبه‌ای به نام غریب" نگاهی ساختارشکنانه به عصر مشروطه دوم داشته است و داستان تعزیه خوانی را روایت کرده که برای ورود به عرصه مشروطه خواهی سعی دارد معین البکا را که از آخرین بازماندگان نسل تعزیه خوان تکیه دولت بود از سر راه خود بردارد.

تقیانی‌پور از متن "پیدای ناپیدا" نیز چنین گفت: این نمایشنامه داستان خانواده ای را روایت می کند که یک مفقودالاثر در جمعشان وجود دارد و برخی معتقدند او هنوز هم زنده است؛ این عدم تفاهم در زنده بودن یا نبودن این عضو خانواده مشکلات و سوء تفاهم‌هایی را هم در پی دارد که بدنه متن اثر را تشکیل می دهد.

این هنرمند جوان که سال گذشته نیز با نویسندگی و کارگردانی مشترک نمایش "پری" در بخش مرور آثار سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت، از احتمال اجرای یک نمایش کمدی با عنوان "مرثیه وارثان ارثیه" درزمستان سال جاری خبر داد و گفت: ارائه مجوز این اثر در مرحله بررسی شورای نظارت و ارزشیابی آثار نمایشی قرار دارد.

انتهای پیام/52/53