به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جشنواره وارش شناسنامه فرهنگی مازندران است، گفت: این جشنواره باید از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به طور جدی حمایت شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست مشترک با امام جمعه، فرماندار بابل و عوامل اجرایی جشنواره وارش بیان کرد: درصدد هستیم با حمایت جدی از این جشنواره آن را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

وی افزود: جشنواره وارش که هر دو سال یک بار در مازندران برگزار می‌شود یکی از جشنواره‌های ملی با رویکرد فرهنگ عامه است که امروزه برگزاری آن نقش بسیار مهمی در پرکردن خلأهای فرهنگی جامعه دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 863 فیلم به دبیرخانه این جشنواره در مازندران ارسال شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری نسبت به برگزاری این جشنواره صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران استفاده از همه ظرفیت‌های مازندران را در برگزاری این جشنواره ضروری برشمرد و گفت: جشنواره وارش تنها مختص به فرهنگ و ارشاد نبوده بلکه برای اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل مازندران در سطح ملی و به عنوان شناسنامه فرهنگی مازندران باید از سوی همه مسئولان مورد حمایت جدی قرار گیرد.

فرماندار بابل: از همه ظرفیت‌های موجود برای بهتر برگزار شدن این جشنواره استفاده می‌کنم.

محمد مهدوی از اعلام آمادگی استاندار مازندران برای حمایت از جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش خبر داد و افزود: جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش با رویکرد فرهنگ عامه دستاوردهای بسیار مهمی به همراه دارد که مبارزه با جنگ نرم دشمنان در قالب هنر یکی از آن‌ها است.

اهداف فرهنگی جشنواره وارش تامین شود

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جشنواره وارش خلاهای فرهنگی جامعه را پر می‌کند، گفت: اهداف فرهنگی جشنواره وارش تامین شود.

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران و عوامل اجرایی جشنواره وارش در مدرسه صدر بابل بیان کرد: جشنواره وارش به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی مازندران باید به نحو شایسته‌ای برگَزار شود.

وی افزود: امروز بر خود تکلیف می‌دانم تا با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به بهتر برگزار شدن این جشنواره ملی کمک کنم.

روحانی، جشنواره وارش را یک رویداد تاثیرگذار در پیشبرد اهداف فرهنگی مازندران دانست و گفت: ارسال فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس، نماز و نیایش و فرهنگ عامه از سراسر کشور بیانگر اعتماد هنرمندان کشور نسبت به جشنواره وارش است بنابراین باید به نحو شایسته‌ای از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شود.

امام جمعه بابل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرهنگ باید در قالب هنر به مردم ارائه شود، توضیح داد: به تبع تاثیرپذیری جوانان از بیان مسائل فرهنگی در قالب هنر از جمله فیلم کوتاه بسیار زیاد بوده و هنر به راحتی نقش خود را در بین جوانان ایفا می‌کند.

روحانی بیان کرد: مخاطبان جشنواره وارش به دو دسته تقسیم شده، کسانی که خلق آثار کرده و کسانی که آثار خلق شده را نظاره و ارزیابی می‌کنند، بنابراین باید در خلق آثار به ارزش‌های اسلامی توجه ویژه شود.

وی از استقبال فیلم‌سازان سراسر کشور نسبت به ارسال فیلم‌های ارزشی و فرهنگ عامه به دبیرخانه جشنواره وارش تقدیر کرد و افزود: با مشارکت همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی درصدد هستیم این جشنواره بهتر از سال‌های گذشته در بابل برگزار شود.

انتهای پیام/