به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم از طرح شبکه مطالعات سازمانی با عنوان طرح «شمس» رونمایی شد. این طرح به منظور راه‌اندازی فضای کتابخوانی و کتابخانه در نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اجرا می‌شود.

همچنین از ناشران انتشارات «خط ۸»، «عهد مانا»، «عمار»، «تالیفی ارشدان»، «به‌نشر»، «حرم»، «سدرة‌المنتهی»، «قاف اندیشه»، «مصباح اندیشه»، «کتابک»، «نوروزی»، «بهار اندیشه»،‌ «نوآوران سینا» و «یارمند» تجلیل به‌عمل آمد. انتشارات «انقلاب اسلامی»، «دارخوین»، «جنات فکه»، «دانشگاه جامع امام حسین(ع)»، «صدا و سیمای جمهوری اسلامی»، «روایت فتح»، «زائر رضوی»، «زمزم سحر»، «سمت روشن کلمه»، «شاهد»، «شهدای نینوا»، «فرشتگان فردا»، «کتابچه» و «محتشم» نیز در این برنامه تجلیل شدند.

در این مراسم در قالب طرح «به یاد من باش» از ناشران حماسه یاران، یازهرا و خط مقدم به ترتیب برای سه اثر سه اثر «سلیمانی عزیز»، «حاج‌قاسم» و «شاخص‌های مکتب حاج قاسم» به عنوان پرمخاطب‌ترین آثار تجلیل شد. در بخش بین‌الملل نیز از سه ناشر بین‌المللی «الفارو» از اسپانیا، انتشارات «المجمع ثقافی» و «جمعیت المعارف اسلامی» لبنان تقدیر به‌عمل آمد و انتشارات «صریر»، «صحرایی سبز»، «حاج قاسم سلیمانی کرمان»، «راه یار» و «سوره مهر» به‌عنوان پرکارترین انتشارات مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مراسم «سر دلبران» از کتاب «روایت سرباز» نیز رونمایی شد.