گروه مد و لباس هنرآنلاین: جشنواره منطقه‌ای مد و لباس «چار قد» از روز گذشته در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، لباس مفهومی و علمی دانشگاهی به شیوه مجازی و از طریق سامانه رویتاب به نشانی www.roytab.ir آغاز به کار کرد.

قرار است ۲۸ اثر از آثار برگزیده راه یافته به جشنواره در محل نگارخانه فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی استان به مدت سه روز در معرض دید عموم قرار گیرد. هنرمندانی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد و کرمان در این رویداد حضور یافته‌اند.

از زمان انتشار فراخوان تاکنون، 142 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و آثار در قالب کارگروه‌های طراحی، علمی دانشگاهی و لباس اقوام مورد داوری قرار گرفته‌اند.

ترغیب و تشویق طراحان به‌منظور ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دست‌یابی به الگوهای نو در حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان حوزه مد و لباس منطقه، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه، ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی مخاطبان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در صنعت پوشاک بومی و ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی منطقه ازجمله اهداف این رویداد عنوان شده است.