به گزارش هنرآنلاین، تشریح امور فوق برنامه‌ جشنواره دفاع مقدس توسط پژمان لشگری‌پور به شرح زیراعلام شد:

رونمایی از 20 اثر منتخب شهدای ترور

لشگری‌پور گفت: بنده دو مسئولیت در دو شاخه جشنواره فیلم مقاومت بر عهده داشتم. بخش جلوه گاه نور که مربوط به ساخت فیلم با محوریت شهدای ترور بود و بخش دیگر امور فوق برنامه جشنواره. قسمت اول تقریبا تمام شده است و انشاالله رونمایی از 20 اثر منتخب در ایام جشنواره صورت خواهد گرفت.

انتشار اولین کتاب در باره مباحث موضوعی شهید آوینی

مدیر امور فوق برنامه‌های جشنواره با بیان اینکه کتاب"تماشاگه راز" شامل مجموعه یادداشت‌های شهید آوینی همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس منتشر می‌شود، خاطر نشان کرد: این اثر اولین کتاب درباره مباحث موضوعی شهید آوینی است که گردآوری و تدوین می‌شو، «حسین معززی‌نیا» گردآورنده این اثر است.

لشگری‌پور عنوان کرد: با نشر واحه که مدیریت آن همسر شهید آوینی است توافقی انجام دادیم و کتاب "تماشاگه راز" را با کمک دبیرخانه جشنواره منتشر خواهیم کرد. این کتاب شامل: مجموعه گفت‌وگوها، یادداشت‌ها، نقد فیلم‌ها و مقالات شهید بزرگوار سیدمرتضی آوینی درباره سینمای دفاع مقدس است.کتاب در ایام جشنواره منتشر می‌شود و بین علاقه‌مندان منتشر خواهد شد. این اولین کتاب درباره مباحث موضوعی شهید آوینی است که گردآوری و تدوین می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه،با هماهنگی‌های انجام شده در ایام جشنواره در روزهای چهارم، پنجم و ششم مهر در کرمان شاهد برگزاری سه کارگاه آموزشی خواهیم بود.

کلاس فیلمنامه‌نویسی مهدی سجاده چی

مدیر امور فوق برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ادامه داد: کلاس فیلمنامه‌نویسی توسط مهدی سجاده چی برگزار با موضوع "تبدیل خاطرات به طرح فیلمنامه" برگزار می‌شود.

برپایی کلاس نقد فراستی

وی با اشاره به پیش بینی کلاس‌های دیگر گفت: کلاس دوم با موضوع نقد و با محوریت آسیب‌شناسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود که توسط مسعود فراستی برپا می‌شود.

مستندسازی بحران

وی همچنین، از برگزاری کلاس مستندسازی با محوریت "مستندسازی بحران" خبر داد که توسط محمد داودی فیلمبردار، مستندساز و تهیه‌کننده فرهیخته سینمای ایران انجام می‌شود.

لشگری‌پور با اشاره به نحوه شرکت علاقمندان در این کلاس‌ها گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ثبت نام از متقاضیان که از میان هنرجویان کرمان خواهد بود و از 18 شهریور به صورت رایانه‌ای انجام خواهد شد. بدیهی است با عنایت به ظرفیت محدود این کلاس‌ها برای جمع‌بندی نهایی با همکاری انجمن سینمای جوانان کرمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتخاب نهایی هنرجویان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در پایان این کلاس‌ها به شرکت کنندگان گواهی شرکت نیز، اهدا می‌شود.

نشست‌های شبانه

مدیر امور فوق برنامه‌ها از برپایی نشست‌های شبانه جشنواره طی روزهای برگزاری با مدیریت "اکبر نبوی" در نظر گرفته شده که با موضوع "بازتعریف سینمای دفاع مقدس" است و اطلاعات تکمیلی و ریز برنامه‌ها طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/