به گزارش هنرآنلاین، مهرداد رئیسی بعد از ظهرروز گذشته در نشست کمیته صنایع دستی این اداره‌ کل با بیان این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه که از پنجم تا نهم شهریور ماه جاری با شرکت هنرمندان و صنعتگرانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برگزار شد، با استقبال خوب و گسترده مردم این استان و مسافران و گردشگران استان‎های دیگر همراه بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور نمایندگان 28 استان کشور در قالب 130 غرفه در این استان برپا شد، افزود: برپایی سیاه چادر عشایری و آلاچیق ترکمن و پخت و پز غذاها و شیرینی‌های محلی از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه ملی و سراسری بود.

به گفته رئیسی رودوزی، صنایع دستی عشایری، فلزی، نساجی سنتی، صنایع دستی دریایی و سراجی چرم از جمله گروه‎های صنایع دستی شرکت کننده در این نمایشگاه بود.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین به حضور هنرمندان و صنعتگران این استان در نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی قزوین اشاره کرد و گفت: چهار نفر از هنرمندان و صنعتگران این استان در هفتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی که در قزوین برپا شده است، شرکت کردند.

به گفته وی این نمایشگاه که از نهم شهریور ماه جاری برپا شده تا 15 شهریور ماه دایر است.

رئیسی تصریح کرد: هنرمندان این استان در رشته‎های گلیم‌بافی، نمدمالی، سرمه‌دوزی و سرانداز بافی هنرهای خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه چهارسوق برپاست، افزود: این نمایشگاه همراه با جشنواره شیرینی سنتی و موسیقی محلی برگزار می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: هنرمندان استان با چهار غرفه شامل سه غرفه فروش و یک غرفه تولید زنده در نمایشگاه حضور دارند.

وی همچنین از حضور هنرمندان و صنعتگران این استان در نمایشگاه سراسری بازرگانی هنرهای سنتی کرمانشاه خبر داد و افزود: سه نفر از هنرمندان و صنعتگران استان در ششمین نمایشگاه سراسری بازرگانی هنرهای سنتی و صنایع دستی که در کرمانشاه برپا شد، در رشته‎های گلیم‎بافی، نمدمالی و قلمکاری هنرهای خود را در معرض دید بازدید کنندگان گذاشتند.

به گفته وی هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری با سه غرفه که شامل دو غرفه فروش و یک غرفه تولید زنده در این نمایشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/