به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در مراسم گشایش این نمایشگاه که عصر روز گذشته ز در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد در دنیاست که اگر در کشورمان نیز به صورت اساسی به آن توجه شود درآمدی بالاتر از نفت دارد.

بهروز ندایی تصریح کرد:‌ کشور ما با وجود استعدادهای فراوان در حوزه آثار تاریخی،‌ گردشگری و صنایع دستی هنوز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود برسد اما تلاش‌های خوبی صورت گرفته است تا کشورمان بتواند گام‌های جدی در این مسیر بردارد.

وی ثبت جهانی دو اثر در طول یک‌سال را از نشانه‌های امیدوارکننده توسعه صنعت گردشگری و حفاظت از ابنیه‌های تاریخی توصیف کرد و افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که ایران از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است چراکه در سال گذشته بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بازار تاریخی تبریز به ثبت جهانی رسید و امسال نیز مسجد امام و گنبد کاووس در این ردیف قرار گرفت.

ندایی خاطرنشان کرد: از بین استان‌های کشورمان نیز استان اردبیل از توانمندی‌های بسیار بالا و منحصر به فرد برخوردار است که اگر به صنعت گردشگری، توریسم و همچنین میراث فرهنگی و توانمندی‌های صنایع دستی آن توجه شود،‌ می‌تواند زمینه اشتغال و درآمد پایدار را فراهم آورد.

این مسئول با اعلام اینکه در حوزه صنایع دستی حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 90 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت داشته و از این طریق امرار معاش می‌کنند، اضافه کرد: ما باید از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم چراکه معتقدیم صنایع دستی از توانمندی‌های بسیار بالایی است که می‌تواند هم در اشتغال و هم تولید داخلی و خوداتکایی کشورمان مفید و مؤثر باشد.

وی به برپایی موفق نمایشگاه صنایع دستی در اردبیل با حضور 28 استان کشور و در قالب 175 غرفه اشاره کرد و ادامه داد: استقبال مردم از این نمایشگاه نشان داد که همچنان مردم ما به فرهنگ، ‌اصالت و آثار ارزشمند حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی علاقمند هستند.

به همین گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و کلکسیونی نیز با هدف معرفی توانمندی‌های استان در این حوزه و همچنین معرفی هنرمند اصیل اردبیلی عبدالحسین بدایتی که سال گذشته موفق شده لوح اصالت یونسکو را دریافت کند در این محل برپا شده است.

ندایی در پایان سخنان خود گفت: ما از تمام هنرمندانی که مهر اصالت از طرف یونسکو دریافت کنند، حمایت جدی می‌کنیم و معتقدیم در این نمایشگاه‌ها می‌توانیم شیوه‌های مختلف هنرمندان را حمایت و هدایت کرده و آنها را امیدوار به برپایی نمایشگاه‌های بعدی کنیم.

انتهای پیام/