به گزارش هنرآنلاین، جواد قناعت عصر روز گذشته در حاشیه جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: قول مساعد برگزاری جشن باشکوه ثبت برج قابوس را در تیرماه امسال به مردم خوب استان به ویژه شهرستان گنبدکاووس دادیم و به زودی این جشن را برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‎های نهم و دهم در برگزاری جشنواره‎های فرهنگی و هنری اقدامات شایان توجهی انجام داده و این مهم به سایر استان‎ها نیز تسری پیدا کرده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی به صورت پنج سال پیاپی در گلستان برگزار می‎شود یادآور شد: ظرفیت‎های متعدد گلستان در بخش‎های هنری و ادبی سبب شده تا برای چندمین‎بار شاهد این رخداد بزرگ فرهنگی در استان باشیم.

قناعت با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره دستاوردهای خوبی برای استان به همراه داشته است تصریح کرد: رشد استعدادهای هنری جوانان، توسعه و گسترش رشته‎های هنری در دانشگاه‎های استان، رونق گردشگری با حضور مهمانان داخلی و خارجی را از نتایج مطلوب این جشنواره بین‎المللی در گلستان عنوان کرد.

وی ساخت تندیس مشاهیر گلستان، برگزاری کارگاه‎های تخصصی، چاپ و نشر آثار جشنواره را از دیگر برکات مهم جشنواره بین‎المللی تجسمی برشمرد.

گفتنی است: نوزدهمین جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان با حضور 350 هنرمند از 19 کشور جهان در 9 رشته فرهنگی ـ هنری از 14 لغایت 17 شهریور ماه در گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/‌