ایوب آقاخانی در رابطه با آغاز فعالیت‌های این پروژه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در تلاش هستیم تا پیش از پایان تابستان فصل سیزدهم پروژه دائمی چهارفصل تئاتر ایران را که به علت تحولات مدیریتی و مشکلات مالی معلق است فعال کنیم. زمانی که تمام مذاکرات ما با مسئولان مکتوب شود به زودی نتایج و نحوه تداوم پروژه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فعالیت‌های این پروژه با بنیاد ادبیات نمایشی همسان است، گفت: شاید بخشی از فعالیت‌های بنیاد ادبیات نمایشی در پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران تعریف شده باشد زیرا این پروژه قدمت بیشتری دارد. باید در سیاست‌های اول بنیاد ادبیات نمایشی طرح ریزی شود که حوزه آموزش در خارج از پایتخت مشخص و اختصاصی در پروژه چهار فصل تئاتر ایران بررسی شود. از نظر من بنیاد ادبیات نمایشی و پروژه چهارفصل تئاتر ایران نهایتا به یک نقطه از افق خیره هستند و مشکلی با هم ندارند.

آقاخانی در رابطه با فعالیت خود در عرصه نگارش نمایشنامه بیان کرد: در حال نگارش دو متن هستم تا زمانی که نقطه پایانی نگارش نرسیده نام آنها را نمی گویم زیرا احتمال تغییر نام وجود دارد. وظیفه ما خلق و تولید اثر است و نمی توان به خاطر شرایط متوقف شد.

پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران به مدیریت ایوب آقاخانی با هدف پرورش سطح درام‌نویسی علاقه‌مندان خارج از پایتخت و حمایت از نمایشنامه‌نویسان کشور از سوی مرکز هنرهای نمایشی از انتهای سال 86 راه‌‌اندازی شد که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان شهرستانی همراه بود. اما از آذر ماه سال گذشته فعالیت‌های این پروژه به حالت تعلیق در آمده است.

انتهای پیام/54/53