گروه سینمایی هنرآنلاین: «قهرمان» که در فهرست ابتدایی نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار قرار دارد، از چند روز دیگر از شبکه آمازون در آمریکا پخش می‌شود و همزمان در اسپانیا هم روی پرده می‌رود. حضور در جشنواره گوتبرگ در روزهای پایانی ژانویه و اکران عمومی و آنلاین در پرتغال، سوئد، هلند و روسیه در روزهای ابتدایی مارس دیگر برنامه‌های جهانی «قهرمان» است.

سایت متاکریتیک که از معتبرترین منابع برای خواندن نقدهای منتقدان بر تازه‌ترین فیلم‌های سینمایی است، گزیده نقد ۳۴ منتقد و رسانه مهم اروپایی و آمریکایی را بر درام اخلاقی فرهادی گرد آورده و میانگین نمره آنها را هم محاسبه کرده است. بر این اساس، «قهرمان» با امتیاز ۸۱ از ۱۰۰ از فیلم‌های موفق و پرامید فصل جوایز سینمایی است و بالاتر از فیلم‌های تحسین‌شده «بلفاست» با ۷۷ امتیاز و «شاه ریچارد» با ۷۶ امتیاز قرار دارد.

جو مورگنسترن از وال استریت ژورنال و دیو کلهون از تایم اوت تنها منتقدانی هستند که به «قهرمان» نمره کامل ۱۰۰ داده‌اند. اسکرین دیلی، نیویورک تایمز، کریستین ساینس مانیتور و لس‌آنجلس تایمز از جمله رسانه‌هایی به شمار می‌روند که منتقدان سرشناس آن با امتیاز خوب ۹۰ از فیلم فرهادی استقبال کرده‌اند و امتیاز دبورا یانگ از هالیوود ریپورتر، رابی کالین از تلگراف و آنتونی لین از نیویورکر به «قهرمان» هم ۸۰ بوده است.

Hero

در فهرست ۳۴ نقد و منتقد صفحه مربوط به «قهرمان» اصغر فرهادی در متاکریتیک تنها سه مورد امتیاز زیر ۷۰ با رنگ زرد به چشم می‌خورد؛ اوون گلیبرمن از ورایتی و پیتر بردشا از گاردین هر دو ۶۰ و میک لاسال از سان فرانسیسکو کرونیکل ۵۰. رنگ دیگر امتیازها سبز است. کاربران متاکریتیک به فیلم فرهادی نمره ۸.۴ از ۱۰ داده‌اند.