گروه تئاتر هنرآنلاین: اواخر اسفندماه سال گذشته حسین مسافرآستانه با حکم سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وقتِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر و عضو شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر منصوب شد. او پیش از این دبیری سی و نهمین دوره جشنواره را نیز بر عهده داشت. مسافرآستانه دبیر بیست و چهارمین و بیست هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر نیز بوده و از او می‌توان با چهار سال سابقه دبیری، به عنوان یکی از باسابقه‌ترین مدیران چهل دوره برگزاری این رویداد نام برد.

فراخوان چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر بیش از شش ماه پیش در 12 تیرماه امسال و فراخوان سه بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر، عکس و مسابقه رادیوتئاتر اواخر مهرماه منتشر شد. بر اساس فراخوان زمان اعلام اسامی آثار راهیافته به بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی 25 آذرماه اعلام شده بود اما تا امروز که درست یک ماه از این مهلت گذشته و کمتر از بیست روز به برگزاری جشنواره مانده، نتایج این بخش‌ها اعلام نشده است. طبق فراخوان مهلت اعلام فهرست آثار برگزیده بخش رادیوتئاتر 15 دی بود که نتیجه آن 24 دی اطلاع‌رسانی شد.

نکته قابل توجه اینکه با وجود باقی ماندن کمتر از بیست روز به برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر، جز دو بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر و عکس، مدیران بخش‌های دیگر جشنواره و ستادهای آن همچنان معرفی نشده‌اند. مسافرآستانه در گفت‌وگو با هنرآنلاین در توضیح این موارد گفت: به دلیل حجم بسیار زیاد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و استقبال از این دوره، برنامه‌ریزی‌های دبیرخانه با تاخیر مواجه شده است.

او درباره مدت زمان کوتاه تمرین‌های گروه‌های نمایشی با توجه به زمان کمی که به برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر مانده عنوان کرد: از آنجا که نمایش‌ها پیش از این اجرا شده‌اند، بنابراین تمرین‌های یک هفته‌ای برای اجرای نمایش‌ها کافی‌ است.