به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، این رمان، روایت نوجوانی تک افتاده در برف به نام مهیار سفیدکوهی است که در یک کوهستان وحشی گیر افتاده است. برف راه‌های خروجی منطقه را بسته و مهیار تک و تنها در کلبه‌ای چوبین به مدت چند ماه زندگی می‌کند. او برای حفظ حیات مجبور است به  شیوه‌های مختلف غذا پیدا کند، با حیوانات وحشی، خشونت طبیعت و تنهایی آزاردهنده بجنگد.

فضای «گرگ های دهکده برفی» فضایی برفی، مه‌آلود و خشن است. تعلیق نفس‌گیر و کشش روایت باعث می‌شود خواننده به راحتی کتاب را زمین نگذارد. مهیار سفیدکوهی، شخصیت اصلی داستان که نوجوانی کلاس هشتمی است خاطرات آن روزهای سخت را در دفترچه‌ مشق‌اش می‌نویسد و همراه با تسلط او بر طبیعت، تسلط او بر نوشتن هم اصلاح می‌شود. متن سعی دارد با اصلاح غلط‌های املایی در سر تا سر داستان بزرگ شدن راوی و تسلطش  را بر طبیعت نشان دهد.

ترس، تنهایی و طنز از درونمایه‌های اصلی «گرگ‌های دهکده‌ برفی» هستند. در قستی از داستان می‌خوانیم: «روی یک سنگ نشستم و به دور و بر نگاه کردم. یکهو دیدم سر و کله‌ جن از آن طرف صخره‌ روبرو پیدا شد. قدش کوتاه بود و موهایش بلند. گفت: مخلصیم آمهیار!

اول هی تعجب شدم. گفتم: تو که هستی؟

هی خنده کرد، هی خنده کرد. پرسید: نمی‌شناسی؟

گفتم: نه.

پرسید: بگو به جان تو؟

خیلی تعجب شدم. گفت:حالا یه کم فکر کن!

گفتم: ما توی کل فامیلمان آدم کوتوله‌ی مو سرخ نداریم.

هی خنده کرد، هی خنده کرد. گفت: من جن هستم.

گفتم: هستی که هستی، به درک که هستی.

بعد هی ادای همه را در آورد که من خنده‌ام بگیرد، نگرفت. به جان تو کوهیار.

گفتم اگر خنده کنم این پر رو می‌شود.  نه که خنده‌ام نمی‌گرفت‌ها؟ می‌گرفت. ولی به روی خودم نمی‌آوردم.

بعد بگو چه کار کرد؟ ادای تو را درآورد، آی خندیدم، آی خندیدم...».

منصور علیمرادی متولد ۱۳۵۶ در جنوب کرمان است که از او تاکنون نزدیک به بیست اثر در حوزه‌های داستان و رمان، پژوهش، شعر، داستان نوجوان و طنز چاپ و منتشر شده است و جوایر ملی و معتبری همچون جایزه‌ جلال آل احمد، جایزه‌ داستان ملی مشهد، جایزه‌ کتاب سال، جایزه‌ هفت اقلیم، جایزه‌ فاخره‌ صبا به همراه علی نصیریان، جایزه‌ بهترین اثر پژوهشی در حوزه فرهنگ عامه جایزه داستان ملی نوجوان رشد و... را در کارنامه خود دارد.

رمان «گرگ‌های دهکده‌ برفی» صد‌و‌پنجاه صفحه‌ای با قیمت ۵۹ هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر ایران و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.