گروه معماری هنرآنلاین:صاحبان خانه‌ها دوست دارند خانه‌های خود را با دکوراسیون خلاقانه و شگفت‌انگیزی پر کنند که هر بار وارد اتاق می‌شوند از آن لذت ببرند. در واقع این طراحی‌های خاص و تزئینی است که یک خانه را به مکانی فوق‌العاده تبدیل می‌کند. اما خانه‌های خوش شانسی هستند که با مناظر جذاب احاطه شده‌ و فضاهای داخلی و خارجی را برای ارتباط عمیق‌تر با طبیعت به هم متصل می‌کنند.در گزارش زیر با چند نمونه از این خانه‌ها آشنا می‌شویم.

خانه وینکل

این خانه مناظری بی‌نظیری از سراسر دریاچه زوریخ ارائه می‌دهد.پلان خانه بسیار متفاوت است که در سه طبقه با فضای‌ نشیمنی که با نور و دید مناظر طبیعی طراحی شده، دیده می‌شود. نور طبیعی در طول زمستان باعث گرم شدن ساختمان می‌شود، اما زمانی که خورشید در تابستان پایدارترین حالت خود را دارد، از درهای کشویی و پنجره‌های که دارای سایه‌بان‌های بیرونی خودکار که جذب نور و گرما را کاهش می‌دهند، استفاده شده است.

swissfineline-projects-house-winkel-4- خانه های چشمگیر

ویلا دریاچه زوریخ

 روبروی دریاچه زوریخ،سوئیس، خانه‌ای با معماری خاص و شیشه‌ای چندلایه قرار دارد. بخش‌های شیشه‌ای بزرگ ویلای دریاچه زوریخ با عرض ۴.۵ متر و ارتفاع ۲.۶ متر، شیشه‌ای از کف تا سقف ایجاد می‌کند که دو گوشه پشت ساختمان را هم می‌پوشاند و دسترسی پانوراما از مناظر مشابه را می‌دهد.

house-on-lake-zurich-خانه های چشمگیر

 

خانه سولوتورن

این خانه خانوادگی دو طبقه در سولوتورن سوئیس با استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای خودکار برای اتصال و تجربه منظره روستایی اطراف خود از هر طرف، دارای یک صفحه محافظ شفاف است که در صورت عدم استفاده در قاب خود پنهان می‌شود. استفاده از توری‌های خاص از ساکنان در برابر آفات تابستانی محافظت می‌کند بدون اینکه آرامش منطقه حومه شهر را مختل کند.

house-solothurn-1-خانه های چشمگیر

 

خانه لوسرن

در سواحل دریاچه لوسرن، این خانه خانوادگی از مسیر شیب‌دار خود برای ارائه مناظر باشکوهی از یکی دیگر از مناظر زیبای سوئیس استفاده می‌کند. با قرار دادن فضاهای نشیمن روبری باغ علاوه بر یک چشم‌انداز فوق‌العاده به والدین این امکان را می‌دهد که کودکان را در باغ در حین کار، آشپزی یا استراحت ببینند.

house-lucerne-خانه های چشمگیر

خانه مگن

خانه مگن با بالکن مشرف به دریاچه همراه با کوه‌ها مناظره دلنشینی را برای ساکنین رقم می‌زند. معماران این بنا با قرار دادن یک دهلیز مرکزی در ساختار نور طبیعی را از دو طرف وارد خانه می‌کنند.

haus-in-der-zentralschweiz-8-خانه های چشمگیر