گروه سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب که یکی از معتبرترین جوایز سینمایی پس از اسکار است، بامداد امروز به وقت ایران بدون پخش تلویزیونی برگزار شد و جوایز بهترین فیلم درام و موزیکال یا کمدی به ترتیب به «قدرت سگ» جین کمپیون و «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ رسید. کمپیون جایزه بهترین کارگردان را هم برد تا پیروز بزرگ یکی از سوت و کورترین دوره‌های گلدن گلوب لقب بگیرد.

در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان که «قهرمان» با چهار فیلم از ژاپن، ایتالیا، فنلاند و اسپانیا رقابت می‌کرد، جایزه گلدن گلوب به «خودرو من را بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن (برنده سه جایزه بهترین فیلمنامه، کلیسای جهانی و برگزیده منتقدان فیپرشی از جشنواره کن) رسید. پس از پیروزی بزرگ «انگل» کره جنوبی در فصل جوایز دو سال پیش، به نظر می‌رسد امسال نوبت به نماینده ژاپن در اسکار رسیده است که یکی یکی جوایز را درو کند.

در بخش بهترین بازیگران، ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» و نیکول کیدمن برای «ریکاردو بودن» به ترتیب جوایز گلدن گلوب بازیگری مرد و زن درام را بردند و جوایز بخش موزیکال یا کمدی به اندرو گارفیلد برای «تیک، تیک ... بوم!» و ریچل زگلر برای «داستان وست ساید» رسید. کدی اسمیت-مک‌فی برای «قدرت سگ» و آریانا دبوس برای «داستان وست ساید» هم بهترین بازیگران مرد و زن نقش مکمل شدند.

کنت برانا با «بلفاست» جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه را به دست آورد و «افسون» هم جایزه بهترین انیمشن بلند سینمایی را از آن خود کرد. هانس زیمر افسانه‌ای برای «تل‌ماسه» جایزه بهترین موسیقی متن را برد و جایزه بهترین ترانه هم به بیلی آیلیش و فینیس اوکانل برای خواندن ترانه اصلی فیلم جیمز باندی «زمانی برای مردن نیست» رسید.

در بخش جوایز تلویزیونی گلدن گلوب یک شگفتی بزرگ رخ داد و او یونگ-سو نخستین بازیگر تاریخ سینمای کره جنوبی لقب گرفت که توانست یک جایزه گلدن گلوب ببرد. او این جایزه را در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل تلویزیونی برای بازی در سریال «بازی مرکب» به دست آورد. «وراثت» هم جایزه بهترین سریال را برد.

فهرست برندگان هفتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب

بهترین فیلم درام: قدرت سگ

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: داستان وست ساید

بهترین کارگردان: جین کمپیون - «قدرت سگ»

بهترین بازیگر مرد درام: ویل اسمیت - «شاه ریچارد»

بهترین بازیگر زن درام: نیکول کیدمن - «ریکاردو بودن»

بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال: اندرو گارفیلد - «تیک، تیک ... بوم!»

بهترین بازیگر زن کمدی یا موزیکال: ریچل زگلر - «داستان وست ساید»

بهترین بازیگر مرد مکمل: کدی اسمیت-مک‌فی - «قدرت سگ»

بهترین بازیگر زن مکمل: آریانا دبوس - «داستان وست ساید»

بهترین فیلمنامه: کنت برانا - «بلفاست»

بهترین موسیقی متن: هانس زیمر - «تل‌ماسه»

بهترین ترانه: بیلی آیلیش و فینیس اوکانل - «زمانی برای مردن نیست»

بهترین فیلم خارجی‌زبان: «خودرو من را بران» از ژاپن

بهترین انیمیشن: افسون