گروه مد و لباس هنرآنلاین: بدون شک تضمین سود مناسب برای تولیدکنندگان پوشاک به‌ویژه در مواردی با در نظر گرفتن ابعاد هنری محصول، نیازمند توجه به امر ایجاد شاخص‌های تولید انبوه پوشاک متناسب با توان مالی خریداران است.

در این میان، در نظر گرفتن فرایندهای بازار محور بر اساس پژوهش‌های به انجام رسیده در روند استانداردسازی محصول و کنترل کیفیت نهایی که چه‌بسا پارامترهای قیمت‎‌گذاری نیز به آن مرتبط باشد، می‌تواند به رقم خوردن مسیر اصولی تولید تا توزیع و عرضه پوشاک کمک کند.

حال‌آنکه لباس با تمام ویژگی‌هایش ‌یکی از مظاهر فرهنگی به شمار می‌رود که مگر در موارد استثنا، منش، موقعیت اقتصادی و حتی اجتماعی افراد و اقوام را در جامعه معرفی می‌کند.

همچنین در سال‌های اخیر و به‌حکم سیر زمان و تحول اوضاع اجتماعی و روابط با ملل اروپایی، تغییرات فراوانی در طرز پوشش ایرانیان به ‌وجود آمده و به‌مرور مسئله روی آوردن مردم به برند پوشی و در این میان قیمت بالای محصولات برندهای خارجی، سبب شده که بازار مد و لباس کشور دستخوش تغییرات بسیار شده و چه‌بسا یکی از دستاوردهای این برندپوشی‌ها به‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان، افزایش قیمت پوشاک در کشور بود.

البته که مؤلفه‌های اقتصاد کلان در گران بودن پوشاک ایرانی نیز تأثیرگذار است حال‌آنکه تولیدکننده ایرانی برای تأمین مواد اولیه و قیمت این مواد در داخل و خارج دچار مشکل است.

بنابراین یک بخش عمده از بهای تمام‌شده کالا در حوزه پوشاک مربوط به مواد اولیه است و بالاخره با توجه به نرخ تورم، بهره‌های بانکی و هزینه‌های تولید و فروش، تولید باید صرفه اقتصادی داشته باشد.

در این میان اما البسه کودکان ماجرای دیگری است و با گذر از بازارهای مختص عرضه پوشاک این گروه سنی به‌وضوح می‌توان متوجه شد برخی قیمت‌ها تا اندازه زیادی نامتعارف و غیرمنطقی به نظر می‌رسند. این موضوع در ارتباط با لباس مجلسی بانوان نیز صدق می‌کند و چه بسا رویه قیمت‌گذاری‌ها در این بخش نیازمند یک بازنگری و توجیه اقتصادی برای تولیدکننده و مصرف کننده باشد.