گروه سینمایی هنرآنلاین: لبخنده که از سینماگران جنوبی و شاگرد استاد زنده‌یاد حمید سمندریان بود، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درس بازیگری و کارگردانی تئاتر خواند و در میانه‌های دهه ۶۰ شمسی وارد دنیای بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون شد. او همان سال‌ها یکی از کارگردانان مجموعه نمایشی «راویان اخبار» بود و در ادامه مجموعه‌های «این شرح بی‌نهایت»، «ماجرای خالو» و «مهر و ماه» را هم بیشتر برای شبکه دو ساخت.

دهه ۷۰ هنوز به نیمه نرسیده بود که مجموعه تلویزیونی «در پناه تو» روی آنتن شبکه دو رفت و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون تا آن زمان لقب گرفت. این مجموعه با وجود داشتن حاشیه‌ها و ممیزی‌های فراوان نام بازیگران جوان چون حسن جوهرچی، لعیا زنگنه و پارسا پیروزفر و البته کارگردانش را سر زبان‌ها انداخت و استقبال از آن چنان بود که لبخنده سه سال بعد با «در قلب من» دوباره به تلویزیون بازگشت، هر چند نتوانست توفیق «در پناه تو» را تکرار کند.

کارگردانی فیلم سینمایی «آبی» و سریال‌های «با من بمان»، «پیدا و پنهان»، «کارآگاهان» و «رازهای یک خانه» در کنار چند فیلم تلویزیونی از دیگر فعالیت‌های لبخنده در دهه ۸۰ بود. پس از درگذشت مرحوم سمندریان در تیرماه ۹۱، لبخنده که از شاگردان قدیمی این استاد برجسته بود با همراهی و همکاری زنده‌یاد هما روستا (همسر استاد) مسئولیت موسسه سمندریان را بر عهده گرفت و بیشتر وقت و توان خود را برای ادامه دادن راه استاد خود گذاشت.

زنده‌یاد حمید لبخنده که در ۲۵ تیر ۱۳۳۰ در اهواز به دنیا آمده بود، مدتی پیش جراحی شد و پس از آن برای گذراندن دوران نقاهت به خانه خود رفت اما سرانجام روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سن ۷۰ سالگی دیده بر جهان فروبست و از دنیا رفت.