به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در دومین جلسه شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر طی حکمی سپیده یاقوتی را به عنوان دبیر جشنواره معرفی کرد.

در این حکم آمده است: «این جشنواره، به مثابه فراگیرترین رویداد تخصصی مد و لباس در ایران می‌تواند، با درایت و توانمندی شما در برنامه­‌ریزی‌ها و نظارت‌های مستمر، محور تحول آفرینی آینده‌نگری، بازآفرینی ارزش‌­های دینی، ملی و قومی، احیا و توسعه زیبایی‌شناسی بومی در کشور شود. امید است با اتکا به فضل الهی، سرکارعالی در تعالی با دبیران بخش‌های مختلف، مدیران کارگروه ساماندهی مد و لباس و استان‌ها بتوانید موجب گسترش و تقویت سبک پوشش عفیفانه‌ اسلامی و توسعه هنر صنعت مد و لباس در تولیدات داخلی باشید.»

سپیده یاقوتی مدرس دانشگاه، طراح و پژوهشگر حوزه پارچه و لباس، دارای مدرک کارشناسی طراحی پارچه و لباس، کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه الزهرا(س) است که در کارنامه آموزشی، پژوهشی و اجرائی خود بیش از یک دهه فعالیت مستمر در این حوزه را داراست. کسب رتبه اول کشوری پایان­‌نامه‌های بینارشته­‌ای(۱۳۹۳)، عضویت در بنیاد ملی نخبگان، چاپ بیش از چهل مقاله علمی در حوزه تخصصی مطالعات عالی هنر و علوم انسانی، تدریس دروس مختلف دانشگاهی نظری و عملی، راهنمایی و مشاوره پایان­‌نامه­‌های دانشجویی رشته طراحی پارچه و لباس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد،  برگزاری نشست‌ها و کارگاه­‌های آموزشی تخصصی، همکاری پیوسته با چندین نشریه علمی حوزه هنر و مطالعات بینارشته­‌ای تحت عناوین مدیر مسئول، سردبیر، عضو هیات ­تحریریه، داور مقالات و ویراستار علمی و ادبی از دیگر سوابق ایشان است. او تاکنون در جشنواره‌­های متعدد تجربیات مختلفی داشته که از جمله آن­ها می‌­توان به دبیر اجرائی نخستین جشنواره و همایش ملی اقتصاد و هنر ایران و دبیر علمی نخستین جشنواره طراحی لباس خلیج فارس اشاره کرد.

امامی در ادامه از زحمات و تلاش­‌های صدیقه پاک‌­بین به عنوان دبیر چهار دوره جشنواره مد و لباس فجر تقدیر کرد و ایشان را از ستاره‌های عرصه هنر، فرهنگ، طراحی مد و لباس در ایران و مایه افتخار کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت ارشاد دانست.

در دومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره مد و لباس کشور در خصوص فراخوان، پوستر، محتوای تخصصی و زمان برگزاری جشنواره بحث و تصمیم‌گیری شد.