به گزارش هنرآنلاین، گالری شریف جمعه ۱۷ دی‌ماه نمایشگاه «شراریِ دشت» مجموعه‌ای از نقاشی‌های مهسا عرب‌زاده را برگزار می‌کند. این نمایشگاه مجموعه ۱۱ نقاشی با تکنیک خودکار بر روی مقوا است. مهسا عرب‌زاده متولد ۱۳۶۸، فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک و کارشناسی‌ارشد تصویرسازی است و این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی اوست. عرب‌زاده در مجموعه «شراریِ دشت» با تمرکز روی طبیعت به ویژه درخت کوشیده است تصویری شخصی و شاعرانه از طبیعت ارائه دهد.

عرب‌زاده در توضیح روند نقاشی خود چنین می‌گوید: اولین تجربه‌های نقاشانه من زمانی شکل گرفت که از شهر به روستا مهاجرت کردم. گشت‌وگذار در جنگل و طبیعت اطرافم مرا با پرسش‌های بسیاری پیرامون هرج‌ومرج و نظم طبیعت مواجه کرد. اشتیاقِ پرداختن به تصویری از یک چشم‌انداز و همزمان لذت غرق شدن در رنگ‌ها و فرم‌ها و هیاهوی نقاشی در طبیعت، کم‌کم جای خود را به تصویری کوچک با ابزار‌های ساده داد.

او هم‌چنین درباره مجموعه «شراریِ دشت» چنین می‌افزاید: کار‌های مجموعه‌های پیشین من بیشتر کار‌هایی کوچک و رنگی بودند. با پیش‌رفتن در کار‌ها میل به نمایش جزییاتی که از هر منظره در حافظه‌ام شکل گرفته بود، کار‌هایم را به سمت بی‌رنگی و کندوکاو در روابط و ساختار تصاویری بزرگ و انبوه در فضای ساکت کارگاه هدایت کرد. بزرگ‌تر شدن ابعاد آثار، اگرچه به دشوارتر شدن کار می‌انجامید، اما بهتر می‌توانست آنچه را در ذهنم نقش بسته بود، نشان دهد. گویی شبیه یک مدیتیشن طولانی، یا خلسه‌ای بلند از جهان دورم می‌کرد و به آنچه می‌خواستم مرا نزدیک‌تر می‌ساخت.

این نمایشگاه تا جمعه اول بهمن‌ماه در گالری شریف برپاست. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده است و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.