به گزارش هنرآنلاین، جشنواره نمایشنامه نویسی «ثمر» به همت فرهنگسرای خانواده با مشارکت مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور کشف استعدادهای جدید در حوزه نمایشنامه‌نویسی و بهره‌گیری از تجارب نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان تئاتر با رویکرد خانه و خانواده و با اولویت موضوع فرزندآوری در سه بخش نمایشنامه‌نویسی برای آثار صحنه‌ای، نمایش کودک و نوجوان و نمایش محیطی و میدانی برگزار می‌شود. این جشنواره تا ۱۸ دی تمدید شده است.

شرایط حضور در جشنواره به این شرح است: آثار ارسالی نباید قبلا در جایی چاپ، اجرا و یا در مسابقه دیگری شرکت کرده باشند، جشنواره محدودیت سنی ندارد، شرکت کنندگان می‌توانند در تمام بخش ها حضور داشته باشند و در هر بخش تنها ۲ اثر می توانند ارائه کنند و آثار اقتباسی باید با ذکر منبع ارسال شوند.

نمایشنامه‌نویسان برای حضور در جشنواره باید فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره را به همراه فایل PDF نمایشنامه مورد نظر تا ۱۸ دی به نشانی Jashnvareh.samar۱۴۰۰@gmail.com ارسال کنند. نام و نام خانوادگی کامل متقاضی/ شماره تماس/ آدرس و میزان تحصیلات باید در ابتدای فایل نمایشنامه نوشته شود و تصویر کارت ملی یا شناسنامه همراه سایر مدارک ارسال شود. فرم شرکت در جشنواره در سایت فرهنگسرا به نشانی https://khanevadeh.farhangsara.ir/ در دسترس علاقه‌مندان است.

جوایز نخستین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی «ثمر» در بخش صحنه‌ای شامل نفر اول: ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم: ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم: ۳۰ میلیون ریال، در بخش کودک و نوجوان شامل نفر اول: ۴۰ میلیون ریال، نفر دوم: ۳۰ میلیون ریال، نفر سوم: ۲۰ میلیون ریال و بخش میدانی و محیطی؛ نفر اول: ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: ۲۰میلیون ریال و نفر سوم: ۱۰ میلیون ریال است.