به گزارش هنرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه دهم دی به تماشای نمایش «تا اشکستان» در مجموعه تئاتر شهر نشست و در حاشیه آن، در پاسخ به پرسش خبرنگار ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، درباره میزان و تخصیص بودجه جشنواره و همچنین تلاش برای گستردگی برگزاری آن در استان‌های مختلف، تاکید کرد: ما امسال برای افزایش کیفیت جشنواره هیچ محدودیتی نداریم.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره بر افزایش کیفیت برگزاری این رویداد گفت: دوستان ما در اداره‌کل هنرهای نمایشی و جشنواره، هر درخواستی در راستای افزایش کیفیت این رویداد داشته باشند، آمادگی داریم که خواسته‌هایشان را برآورده کنیم.

همچنین حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر هم با توجه به صحبت‌های وزیر ارشاد در خصوص بودجه جشنواره گفت: بودجه جشنواره از ماه‌های قبل طی جلسات متعددی که در دبیرخانه با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی داشتیم برآورد و تنظیم شد. با توجه به تورم بسیار بالا در کشور، تفاوت آن نسبت به سال گذشته  اندک بوده است.

مسافرآستانه با اشاره به اینکه برای بخش‌هایی همچون بین‌الملل، برآورد بودجه مجزایی صورت گرفته است، گفت: طی جلسه‌ای که با معاون اجرایی معاونت هنری داشتیم، بودجه جشنواره امسال مصوب شد اما اختصاص آن متاسفانه با مشکلاتی روبه‌رو بوده که شاید بخشی از آن ناشی از تغییرات مدیریتی در وزارتخانه باشد.

او ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه با تصویب این بودجه، اختصاص آن هم به زودی صورت بگیرد، ادامه داد: چون جشنواره با هزینه‌های جاری بالایی سر و کار دارد؛ امیدوارم با توجه به نظر مساعدی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بودجه جشنواره تئاتر فجر داشتند، این اختصاص سریعا صورت بگیرد و دوستان کار خود را با دغدغه کمتری ادامه دهند.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره بر اینکه بودجه پیش‌بینی شده، بودجه ایده‌آلی برای برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر که مناسبتش جشن پیروزی انقلاب است، نیست، گفت: شرایط اقتصادی کشور خاص است و سعی بر این خواهد بود که با نهایت صرفه‌جویی این جشنواره برگزار شود و بودجه هم بر اساس همین اصل ارائه شده است. در همین راستا، از بسیاری مسائل حاشیه‌ای صرف‌نظر کرده و بسیاری از تشریفات را کنار گذاشتیم تا با بودجه کنونی جشنواره‌ای آبرومند را برگزار کنیم.