گروه سینمایی هنرآنلاین: ویژه‌برنامه «ملک سلیمان» با استقرار دو استودیوى سیار و برقراری ارتباط زنده از مزار شهدای کرمان و حاج قاسم در سطح شبکه‌هاى ملى، استانى و برون مرزى، روانه آنتن شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خواهد شد. شبکه‌هاى رسانه ملى از روز شنبه تا دوشنبه از پیش ظهر تا حوالى نیمه شب در ارتباط‌هاى زنده و به‌صورت متناوب مخاطبان را در جریان حال و هواى مزار شهداى کرمان قرار خواهند داد.

همچنین مراسم بزرگداشت لحظه شهادت در فرودگاه‌ بغداد بامداد ۱۲ دی از شبکه‌هاى ۳ و ۵ پخش مى‌شود و نیز شبکه یک نیز مراسم را از مزار شهید سلیمانی در کرمان در دستور کار دارد.

علاوه بر این چند ده عنوان مستند جدید مرتبط با شهید سلیمانی و مقاومت در جدول پخش شبکه‌ها پیش‌بینی شده که در چند روز اخیر با پخش مستند "خاطرات آن مرد" آغاز شده است و طی روزهای آینده هم مستندهای تازه دیگری از شبکه‌های رسانه ملی به روی آنتن خواهد رفت.

مستند‌هاى ویژه "خانه مادری" درباره بیت الزهرا سلام الله علیها در کرمان، مجموعه "روایت حبیب " " ۷۲ ساعت آخر زندگی حاج قاسم " و روایت نزدیکان و خانواده ایشان ، «خاطرات آن مرد» و «سردار دل ها»‌ علاوه بر پخش از شبکه‌های سراسری، در دستور کار شبکه‌های استانی قرار گرفته است.

شبکه‌هاى رسانه ملى علاوه بر تولیدات رسانه‌اى خود مراسم‌هاى اصلى و جانبى ویژه دومین سالگرد را که به همت دیگر نهادهاى فرهنگى و بخش‌هاى مردمى برگزار مى‌شود، پوشش خواهند داد.

به این ترتیب مراسم پیشکسوتان دفاع مقدس دهم دی ماه از شبکه افق روى آنتن مى‌رود. همایش بزرگ دختران حاج قاسم از شبکه‌های ۳ و امید و محفل انس با قرآن در مزار شهدای کرمان ۱۱ دی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

دو همایش علمی مکتب حاج قاسم یکشنبه ۱۲ دی ماه از شبکه ۴ و همایش بزرگ ورزشکاران در باغ موزه دفاع مقدس، یکشنبه ۱۲ دی ماه از شبکه ۳ و ورزش پخش می‌شود.

مراسم سالگرد شهید سلیمانی که در مصلای تهران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود در ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز شهادت شهید سپهبد سلیمانی ساعت‌های ۱۳:۳۰ تا ۱۵ از شبکه دو و ۱۵ تا ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. همچنین مراسم سالگرد در کرمان با حضور سردار سلامی ۱۶ دی ماه از شبکه ۳ روانه آنتن می‌شود.

تشییع سراسری شهداى گمنام، پنج شنبه هفته آینده ۱۶ دی ماه و همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تهران و برخی شهرستان‌ها به طور کامل از شبکه های ۱ و ۳ و ۵ پوشش داده می‌شود. مراسم تکریم مدافعان سلامت و طرح ملی شهید سلیمانی نیز ۲۰ دی ماه از شبکه سلامت به روی آنتن می‌رود.

گزارش‌هاى خبرى معاونت سیاسى با موضوع مراسم اصلى و جانبى در تهران و کرمان و دیگر شهرهاى کشور و کشورهاى محور مقاومت عراق ،لبنان، سوریه، یمن، افغانستان در سالگرد شهادت پخش می‌شود.

علاوه بر این موارد، شبکه تلویزیونی اینترنتی «مرد میدان» با هدف شناخت مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی و فرهنگ ایثار و مقاومت بر بستر تلوبیون و وسانه سپهر فعال شده است.

به این ترتیب از گنجینه آرشیو مرکزى رسانه ملی، تصاویری مرتبط با حاج قاسم گردآورى شده و برای تولید آثار مستند و میان برنامه در اختیار برنامه سازان قرار گرفته است. همچنین حمایت رسانه‌اى از پویش‌هاى مردمى همچون اهداى خون، نذر آب و نان به نیت حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی، «رادیو مقاومت» ٢٤ ساعته به موضوع مکتب و مقاومت می‌پردازد. گفتنی است برنامه‌هاى امسال با هم‌افزایى تمامى حوزه‌ها و معاونت‌هاى برنامه‌ساز رسانه ملى به صورت یکپارچه طراحى شده و در تعامل با مکتب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهید سلیمانی و دیگر نهادهای فرهنگى کشور از قاب رسانه ملی پخش می‌شود.