گروه سینمایی هنرآنلاین: سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان یکی از آثار پرطرفدار این روزهای شبکه نمایش خانگی است که همچون اکثر آثار این حوزه با حواشی بسیار همراه است. یکی از مشکلات این سریال از ابتدای پخش آن از پلتفرم نماوا، تاخیر در زمان پخش بوده که گاهی واکنش تندی را از سوی مخاطبان به همراه داشته است. 

این سریال از مرداد امسال پخش خود را آغاز کرد و پس از هشت قسمت توانست نظر بسیاری از مخاطبان و کاربران فضای مجازی را جلب کند اما به ناگاه اعلام شد به دلیل شرایط کرونایی حاکم و ابتلای چند تن از بازیگران، روند تولید «خاتون» متوقف شده و امکان پخش مستمر سریال وجود ندارد. بنابراین نماوا پایان قسمت هشتم را به عنوان نیم‌فصل اول «خاتون» نامگذاری کرد و وعده داد از ۶ دی ادامه آن را روی آنتن خود قرار دهد. اما شش دی شد و با وجود تبلیغات یک‌هفته‌ای که برای پخش قسمت نهم در نظر گرفته شده بود، سریال پخش نشد. اتفاقی که سبب عصبانی شدن مخاطبان شد و هجوم آنها به صفحه این سریال در فضای مجازی را در پی داشت. 

مهم‌تر از پخش نشدن سریال، سکوت دست‌اندرکاران پلتفرم و سازندگان بود که واکنش بیشتر مخاطبان را موجب شد. با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت از وعده نماوا برای پخش قسمت نهم این مجموعه، روابط عمومی نماوا بیانیه‌ای منتشر و ضمن عذرخواهی از مخاطبان اعلام کرد اختلاف پیش آمده بین تهیه‌کننده و پلتفرم باعث این تاخیر شده و امکان اطلاع‌رسانی زودتر درباره این موضوع وجود نداشته است. روابط عمومی نماوا در ادامه وعده داد قسمت نهم ساعت ۲۲ همان شب روی پلتفرم قرار می‌گیرد.  

بیانیه نماوا به این شرح است:  «مخاطبان عزیز نماوا و سریال «خاتون»، متاسفانه علی‌رغم تلاش بسیار زیاد، به دلیل اختلاف نظر پیش آمده بین تهیه‌کننده و تیم مدیریت نماوا، قسمت جدید سریال «خاتون» دوشنبه ۶ دی به پخش نرسید.

بعد از برگزاری جلسات پی‌درپی که تا چند ساعت پیش ادامه داشت، در نهایت تفاهم لازم صورت گرفت و قسمت جدید نیم‌فصل دوم سریال «خاتون»، با یک روز تاخیر، سه‌شنبه هفتم دی ساعت ۲۲ پخش خواهد شد. قسمت‌های بعدی این سریال، طبق روال گذشته دوشنبه‌‌ هر هفته به مخاطب‌ها تقدیم می‌شود. سریال «خاتون» طی دو‌ نیم‌فصل در بیست‌وسه قسمت به پایان خواهد رسید.

بدون‌شک عدم اطلاع‌رسانی زودتر هرگز به معنای کم‌اهمیت شمردن ارزش شما مخاطبان عزیز و بی‌احترامی به حقوق‌تان نبوده و صرفا ناچار بودیم تا به دست آمدن نتیجه نهایی و امضای تفاهم‌نامه جدید به منظور تعیین و تکلیف چگونگی پخش ادامه سریال «خاتون» صبر کنیم.

ما هم مثل شما از پیش آمدن این اتفاق ناراحتیم. شرمنده چشم‌انتظاری شما عزیزان هستیم و تمام ساعت‌های گذشته در تلاش برای رفع اختلاف‌نظر مربوطه بوده‌ایم. از تاخیر پیش آمده در پخش «خاتون» عذرخواهی می‌کنیم و می‌دانیم که در فاصله بین دو‌ نیم‌فصل صبورانه چشم‌انتظار پخش قسمت جدید این سریال بوده‌اید. قدردان صبوری و همراهی همیشگی شما هستیم و امیدواریم با پخش نیم‌فصل جدید «خاتون» بتوانیم رضایت شما را جلب کنیم.

از طرف گروه سازنده «خاتون» و تیم نماوا»