به گزارش هنرآنلاین، رائد فریدزاده با اشاره به آخرین وضعیت حضور سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره برلین اظهار داشت: امسال تصور بر این بود که بعد از گذر از شرایط پاندمی کرونا، بتوانیم چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین را بعد از این دو سال متأثر از کرونا به صورت فیزیکی پیش‌رو داشته باشیم، اما با گسترش سویه اُمیکرون پاندمی کرونا در اروپا و سختگیری‌های دولت آلمان در این زمینه، این احتمال به میان آمد که بازار فیلم برلین یا کلاً به تعویق بیفتد و یا به شیوه دو سال اخیر به شکل بازار مجازی برپا شود. البته هنوز چیزی قطعی نشده و با توجه به شیوع گسترده این سویه در اروپا باید منتظر اعلام رسمی برگزارکنندگان جشنواره و مقامات کشور آلمان در این خصوص باشیم.

او با اعلام آمادگی بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی برای حضور در بازار مجازی هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین گفت: از دو سال پیش، امکان حضور سینمای ایران در بازار مجازی جشنواره‌های اروپایی فراهم شده است و بر این اساس، تمام بخش‌های فعال سینمای ما زیر «چتر سینمای ایران» به صورت مجازی امکان فعالیت خواهند داشت.

به گفته فریدزاده، امسال ۹ نهاد، شرکت و موسسه زیر چتر سینمای ایران حضور خواهند داشت که همچون سال‌های گذشته، آثار و محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

هفتاد و دومین دوره جشنواره برلین قرار است ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ در پایتخت آلمان برگزار شود.