گروه معماری هنرآنلاین: پاویون استرالیا در اکسپو دوبی «رویای آسمان آبی» به همت شرکت معماری Bureau^proberts ساخته شده است. معماران این سازه را با عناصری طراحی کردند که بتوانند فرهنگ و فضای منحصر به فرد استرالیا را به تصویر بکشند. شبکه‌ای از پنل‌های آلومینیومی عمودی که مانند یک ابر بر فراز سازه‌های چوبی قرار گرفته‌اند، مؤلفه اصلی پاویون استرالیا است.

این تیم از رنگ به عنوان وسیله‌ای برای نمایش ابرها به شکل چهره‌های سه بعدی استفاده کردند. در طول عصر و شب این ساختار ابر مانند در یک صفحه نمایش که آسمان استرالیا را منعکس می‌کند، روشن می‌شود. طراحان در ساخت غرفه استرالیا از محصولات قابل بازیافت و در دسترس برای محدود کردن ضایعات و تخریب محیط زیست استفاده کردند. به طور مثال از الوار متقاطع چند لایه (CLT)استفاده شده چون به طور پایدار تهیه و پس از پایان نمایشگاه می‌توان  آن را جمع کرد.

لیام پروبرتس مدیر دفتر معماری Bureau^proberts گفته است: «همانطور که یک ابر واقعی از مجموعه‌ای از قطرات تشکیل می‌شود، ساختار ابر ما نیز از تعداد بی‌شماری از عناصر متفاوت و در عین حال مشابه تشکیل شده است. این ساختار نشان‌ می‌دهد که استرالیا خانه فرهنگ‌های متعدد است که ملت ما را متحد و تقویت می‌کند.»

غرفه استرالیا در اکسپو

این پاویون به سه بخش تقسیم شده است. در ابتدا، بازدیدکنندگان با یک خوشامدگویی روبرو می‌شوند که از طریق یک تونل نئونی بنقش رنگ، ۶۰۰۰۰ سال فرهنگ استرالیایی را برجسته می‌کند. آینه‌ها و صفحات نمایش‌ نیز تصاویر مناظر طبیعی استرالیا را به نمایش می‌گذارند. در ادامه آن‌ها به سالنی راهنمایی می‌شوند که با اهمیت رویاپردازی و طالع‌بینی در بین مردم بومی این منطقه آشنا می‌شوند. مخاطبان سپس با داستان‌هایی از جوامع بومی و رابطه آن‌ها با نجوم ارتباط برقرار می‌کنند.

برای مثال، داستان‌های رویایی از صورفلکی که به عنوان هفت خواهر روایت می‌شود. همچنین یک راوی قبل از اینکه صفحه در آینه معمولی محو شود، رسماً اعلام می‌کند: «از شما برای  پذیرفتن دعوت به کشور خود برای به اشتراک گذاشتن داستان‌هایمان، موسیقی‌مان سپاسگزاریم.» در نهایت، بازدیدکنندگان با  نوآوری‌های استرالیا در مراقبت‌های بهداشتی، فناوری و حفاظت از محیط زیست آشنا می‌شوند.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.