گروه تجسمی هنرآنلاین: هنر مینیاتور ایرانی که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، تا اندازه‌ای برگرفته از نوعی نقاشی چینی موسوم به گُنگ‌بی است. نمایشگاهی که به تازگی در موزه هنر شانگهای برپا شده، پاسداشت روابط دیرین فرهنگی دو تمدن ایران و چین و در واقع بزرگداشت ۵۰ سالگی آغاز روابط دوستانه و سیاسی کشورهای مهم خاور میانه و خاور دور است.

در نمایشگاه «گنجینه پارسی» بیش از ۱۰۰ تابلو مینیاتور از نقاشان و هنرمندان بزرگ ایرانی به نمایش درآمده است؛ از جمله «عشاق» کار افضل الحسینی که او را از آخرین بازماندگان نسل بزرگان نقاشی مینیاتور می‌دانند. این هنرمند از نگارگران دوران شاه عباس دوم صفوی بود و بیشتر آثارش در مکتب اصفهان به پیروی از رضا عباسی، سرآمد همه هنرمندان و نقاشان اصفهان است.

تماشاگران و بازدیدکنندگان با ورود به این نمایشگاه و دیدن مینیاتورهای مزین به شعرهای فارسی به دوران رنسانس هنر ایران می‌روند و در عصر طلایی شعر ایران بین سده‌های ۱۱ تا ۱۵ میلادی غرق می‌شوند. «گنجینه پارسی» تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ (جز دوشنبه‌ها) در موزه هنر شانگهای ادامه دارد و بازدید از آن برای دوستداران هنر ایران‌زمین آزاد و رایگان است.