گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار طناز توسلی با عنوان «اختلافات جزئی» در گالری شریف برپاست. توسلی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این مجموعه ۴۷ اثر به نمایش درآمده که ۴۱ اثر اکریلیک روی پنل چوبی و ۶ اثر به صورت پنل ایستاده هستند، گفت: ایده اولیه مجموعه حول یادآوری خاطرات و لحظات روزمره زندگی شکل گرفت و هرچه پیش‌تر رفتم بیشتر متوجه شدم بازنمایی خاطره در ذهن تا چه حد ناپایدار است.

توسلی ادامه داد: خاطرات هر بار به یاد می‌آیند جزییات متفاوتی دارند و هیچ دو بازنمایی یکسان نیست و اختلافاتی جزئی در آن‌ها وجود دارد. درعین‌حال ما انسان‌ها تکرارهایی از یکدیگر هستیم که در طول زمان تکرار می‌شویم، مشابهت‌های بسیاری در موقعیت‌ها و حرکات ما هست و باز هم اندکی اختلاف‌ وجود دارد.

او درباره موقعیت‌هایی که آدم‌های آثارش در آن قرار گرفته‌اند گفت: آدم‌هایی که در این مجموعه تصویر شده‌اند در موقعیت‌های معمول روزمره هستند. در واقع این تابلوها تصویر لحظاتی است که هر یک به دلیلی به یاد آورده شده و تلاش شده تا جزییاتشان به خاطر آید، مانند خداحافظی، تنش، بغض، تنهایی، استیصال، عشق، دل‌تنگی، خشم، حسرت و... .

توسلی درباره تکنیک کار خود گفت: تکنیک اصلی این مجموعه اکریلیک روی پنل‌های چوبی است که در قاب‌های دست‌ساز قرار گرفته است. تلاش شده تا پالت رنگی به صورتی انتخاب شود تا هر موقعیت با حالتی زنده تصویر شود و گویای یک‌بارگی و بازنمایی لحظه‌ای ناگهانی در ذهن باشد.

او درباره فیگورهایی که به صورت حجمی کار شده‌اند گفت: فضا در این مجموعه به صورتی یک‌تکه و باسمه‌ای تصویر شده است، با پس‌زمینه‌های عموماً یکدست که روی فیگورها تاکید می‌کند. این فضا در آثار حجمی به طور کامل حذف شده و تنها فیگور را باقی گذاشته است.

نمایشگاه آثار طناز توسلی تا ۱۰ دی در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهرو زاده، پلاک ۱۱ برپاست.