به گزارش هنرآنلاین، این مراسم با حضور محمدرضا ترکی، جواد بشری، بهرام پروین گنابادی و علی دهباشی از ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود. به خاطر رعایت قوانین بهداشتی دوران کرونا، این جلسه به صورت مجازی برگزار و از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir

سیدعلی میرافضلی سال ۱۳۷۳ در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سال ۱۳۹۴ به او مدرک درجه یک هنری تعلق گرفت. از او بیش از ۲۴ عنوان کتاب در حوزه شعر و پژوهش‌های ادبی و بیش از یک صد مقاله در نشریات ادبی منتشر شده است. میرافضلی در سال ۱۳۹۸ به خاطر کتاب «چهار خطی» جایزه کتاب سال دریافت کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ جایزه برگزیده جشنواره ملی نقد کتاب بخاطر مقاله «عشق آمدنی بود نه آموختنی» به او تعلق گرفت.

کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی» حاصل چند دهه پژوهش و تحقیق میرافضلی درباره خیام است. در بخشی از مقدمه می‌نویسد: «کتاب پیش‌رو وام‌دار همه کسانی است که در ۱۲۰ سال گذشته حرف تازه‌ای در شناخت و سنجش و ارزیابی رباعیات خیام گفته‌اند. اما در حد بضاعت خود سعی کرده‌ام که در این عرصه یک قدم رو به جلو بردارم و در تحقیقات متوقف نمانم.»

جلسه دیدار و گفتگو با سیدعلی میرافضلی از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir