به گزارش هنرآنلاین، سیدعباس دعایی، مدیر مؤسسه آینه‌داران دوران با اعلام این خبر گفت: به همین مناسبت مراسم «شب کریمان کرمانی» از ساعت ۱۵ در باغ موزه نگارستان برپا می‌شود که شامل برنامه‌های متنوعی مانند شعرخوانی و... خواهد بود. 

او گفت: به طور هم زمان نمایشگاه آثار برگزیدگان دومین جایزه آینه دار دوران شامل آثار ۳۳ هنرمند در تالار آینه فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود که کار‌ها بر اساس شخصیت و آثار طاهره صفارزاده و باستانی پاریزی خلق شده‌اند که موضوعات دومین دوره جایزه بودند.

او توضیح داد: با توجه به نظر هیئت محترم داوری و طی شدن مراحل مختلف، از میان آثار ۱۱۰ هنرمند کار‌های این ۳۳ هنرمند که همخوانی بیشتری با موضوع داشتند منتخب شدند و با نظر داوران، برترین‌ها تعیین و جوایز تقدیم‌شان خواهد شد.

دعایی گفت: نمایشگاه برگزیدگان این جایزه تا روز خواجوی کرمانی ( ۱۷ دی ماه ) ادامه خواهد داشت و برنامه با اختتامیه ۲۰دی ماه در تالار وحدت با همراهی مراکز همراه استان کرمان به یاد خواجوی کرمانی پایان خواهد یافت

او درباره نمایشگاه آثار هنرمندان افزود با همراهی روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در شهر رفسنجان قرار به ایجاد نمایشگاهی دایمی برای آثار منتخب جایزه آینه دار دوران است بتوانیم آثار هنرمندان بعد از تقدیر و اهدای جپایز با هماهنگی‌ایشان به این مرکز انتقال دهیم و در کنار آثار بزرگان ارجمندی که به احترام استاد اثری را به یادگار برای موزه استاد باستانی پاریزی داده‌اند نگهداری کنیم.