گروه سینمایی هنرآنلاین: ارسلان امیری فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که به تازگی فیلم «زالاوا» از او آماده اکران شده است، با بیان اینکه در بین مخاطبان سینما منتقدان قشر خاص‌تر و تیزبین هستند، بیان کرد: یک فیلمساز انتظار دارد منتقدان با دانش تئوریک و سلیقه‌ هنرمندانه، فیلم‌ها را مورد قضاوت قرار بدهند.

وی با اشاره به برگزاری جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ادامه داد: اساسا برای بسیاری از فیلمسازان که سینما را از مطالب و نوشته‌های منتقدان و مباحث تئوریک یاد گرفتند، ارزیابی آثار از نگاه منتقدان محترم و جذاب است.

کارگردان «زالاوا» درباره تعداد زیاد منتقدان فیلم در سال‌های اخیر اظهار کرد: همانگونه که تعداد فیلم‌ها و فیلمسازان در سال‌های اخیر بیشتر شده، طبیعی است که تعداد منتقدان نیز افزایش یافته باشد. این موضوع عجیبی نیست و البته اینجاست که اتفاقا بحث کیفیت مطرح می‌شود. بنابراین منتقدان با دانش و بینش بهتر را می‌توان از یکدیگر تشخیص داد. در حقیقت تنوع و تکثر اثر، نقد و نظر در دوران معاصر ما پدیده‌ای کاملا طبیعی است.

امیری تاکید کرد: این منتقدان و نویسندگان سینمایی هستند که باید از فیلمسازان  این انتظار را داشته باشند که آنها اثر با کیفیتی بسازند که ارزش دیدن و تحلیل داشته باشد. 

وی درباره‌ شیوه‌ برگزاری جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی مطرح کرد: امیدوارم سیستمی که این جشن برای داوری فیلم‌ها پیش می‌گیرد، به گونه‌ای باشد که همه‌ منتقدان و نویسندگان سینمایی بتوانند به صورت یکسان، همه‌ فیلم‌ها را ببینند.

نویسنده فیلم «تی‌تی» در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در چهاردهمین دوره این جشن از تجربه‌ برگزاری دوره‌های پیشین و از ظرفیت نیروهای جوان و خلاق و منتقدان باتجربه‌ای که مدتی است سکوت اختیار کرده‌اند، بهره برده شود.