به گزارش هنرآنلاین، در این منطقه از تهران چند سالی است که یک مجتمع تجاری در حال ساخت بوده و مجموعه سالن‌های سینمایی و کافه کتاب آن دوشنبه ۲۹ آذرماه با حضور تعدادی از خبرنگاران حوزه سینما افتتاح شد.

علی سرتیپی که به همراه محمدرضا صابری مالک و از سرمایه‌گذاران این پردیس هستند، درباره این مجموعه توضیح داد: تقریبا در سه سال گذشته با صرف مبلغی حدود ۵۴ میلیارد تومان این پردیس با 14 سالن به عنوان مجموعه‌ای که بالاترین متراژ یک مکان سینمایی را در ایران دارد و به لحاظ تعداد صندلی بعد از پردیس کورش دوم است، آماده بهره‌برداری کردیم. سیستم و تجهیزات این سینماها از خارج از ایران تهیه شده و اگر الان می‌خواستیم چنین هزینه‌ای کنیم به بیش از 120 میلیار تومان می‌رسید.

به گفته او و صابری تمام سالن‌های این مجموعه برخلاف سینماهایی که برای پرده نمایش از لامپ‌های مخصوص استفاده می‌شود، به سیستم نمایشی لیزری مجهز شده است. همچنین کل مجموعه حدود 30 هزار متر مربع زیربنا دارد که فضای انتظارش سه و نیم برابر پردیس چهارسو اعلام می‌شود؛  جایی که به دلیل فضای گسترده‌تر آن پاتوقی برای برپایی جشنواره‌های مختلف سینمایی است.

در میان 14 سینمای این مجموعه که دکوری متفاوت از هم دارند، یک سالن‌ ویژه‌ برای کودکان، چهار سالن VIP، یک سالن با کاربری برگزاری همایش و یک سالن هم متناسب با اجرای تئاتر و نیز دو هزار و 200 پارکینگ برای مخاطبان سینما تعبیه شده است. همچنین در هر سالن محلی برای قرارگیری صندلی افراد کم‌توان درنظرگرفته شده است.  

6 سالن این مجموعه در یک طبقه و هشت سالن دیگر در طبقه فوقانی آن هستند و برای جشنواره فیلم فجر 6 سالن به اکران فیلم‌های این رویداد سینمایی اختصاص خواهند داشت. در این پردیس یک کافه کتاب هم راه‌اندازی شده که مدیریت آن برعهده سروش صحت است. 

سرتیپی درباره اینکه وقتی بسیاری از همکارانش سینما را ورشکسته می‌دانند و چه امیدی به آینده فعالیت این مجموعه هست؟‌توضیح داد: واقعیت این است که در شرایط فعلی قطعا این سرمایه‌گذاری جواب نمی‌دهد، مخصوصا اینکه برای پرده نمایش، کف و صندلی‌های اینجا خرج ویژه‌ای شده، بدون اینکه وامی بگیریم. هر کدام از این وسایل و تجهیزات هم به هر حال عمری دارند، ولی ما به عشق سینما و فیلم آمدیم و حتما باز هم ادامه می‌دهیم و از این پس بیشتر تمرکز در شهرستان‌ها خواهد بود.

او تاکید کرد:‌ کل این مجتمع بیش از ۱۳۰ هزارمتر زیربنا دارد و قطعا در این منطقه نمونه‌ای مشابه ساخته نمی‌شود. حتی خود دولت هم بودجه‌ای‌ برای ساخت سینما در این منطقه صرف نمی‌کند و ما برای مردم این منطقه تلاش می‌کنیم تا استقبال کنند و این پردیس به یکی از قطب‌های سینمایی کشور تبدیل شود.

به گفته صابری یکی از دلایل سرمایه‌گذاری برای ساخت سینما در نازی‌آباد تهران، نظرسنجی‌هایی بوده که از تماشاگران پردیس کورش گرفته شده که طبق آن ۵۷ درصد مخاطبانش از این منطقه بودند.