به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه شامل ۴۲ اثر از مجموعه نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری است که در رسانه‌ها منتشر شده‌اند. این نمایشگاه، دوشنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۴ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۳۰ آذرماه تا ۷ دی‌ماه از نمایشگاه «ضیافتِ خط، رنگ، نقش» دیدن کنند.

علیرضا ذاکری، نقاش، طراح و کارتونیست متولد سال ۱۳۴۷ در شهر گرگان است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۲ به شکل حرفه‌ای با نقاشی و خوش‌نویسی آغاز کرد و از سال ۶۶ به مدت یک دهه، طراحی و نقاشی را به شکل آکادمیک را نزد استاد هادی تقی‌زاده گذراند. اولین نمایشگاه آثار علیرضا ذاکری، در سال ۱۳۶۶ در مشهد، نمایشگاه عکاسی مستند اجتماعی بود. وی در اواخر دهه ۶۰ به هنر کاریکاتور روی آورد و آغاز فعالیت کارتون مطبوعاتی او از سال ۱۳۷۲ با دبیری کاریکاتور و گرافیک روزنامه قدس بود. راه‌اندازی گروه کاریکاتور خبرگزاری فارس از جمله دیگر اقدامات اوست. وی علاوه بر نوشتن مقالات تخصصی کاریکاتور، تصویرسازی برای روزنامه‌ها و مجلات، طراحی چند صد جلد کتاب در حوزه ادبیات، طراحی پوستر و … داوری جشنواره بین‌المللی کاریکاتور کتاب، آیات شیطانی، وال استریت و… جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی گرافیک را در کارنامه خود دارد.

آثار او در جشنواره‌های معتبر کاریکاتورحضور یافته و جوایزی در زمینه کاریکاتور و گرافیک از کشور‌های ژاپن، چین، مقدونیه انگلیس و ایران دریافت کرده است. از آخرین جوایز ذاکری، کسب جایزه طوبای زرین از نهمین جشنواره تجسمی فجر در سال ۱۳۹۵ و جایزه و مدال زرین بخش نقاشی پنجمین جشنواره هنر مقاومت در سال ۱۳۹۷ بوده است.

ذاکری در سال ۱۳۹۰ درجه ۲ هنری را از وزارت ارشاد دریافت کرد. مجموعه کاریکاتور‌های «مویه‌هایی درباد» با موضوع دفاع مقدس از مهم‌ترین آثار ذاکری به شمار می‌رود.

ذاکری معتقد است هنرمندان تجسمی باید در زمینه‌های مختلف هنری صاحب تخصص جدی باشند تا بتواند آثار بینا‌رشته‌ای خلق کرده و سبک‌های جدید هنری را ابداع کنند. از همین روی، ذاکری در کنار فعالیت حرفه‌ای در نقاشی؛ سال‌ها در زمینه گرافیک، طراحی، عکاسی، تصویرسازی، خوش‌نویسی و رشته‌های دیگر تجسمی مطالعه داشته و صاحب اثر است. همچنین با دست به قلم شدن، آثاری در زمینه شعر دارد.