به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «لیلیت»، «احتمالات» و «تا اشکستان» عنوان سه اثر نمایشی جدیدی هستند که طی هفته جاری به ترتیب در تالارهای سایه، چهارسو و اصلی مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار خواهند گرفت. این در حالی است که دو نمایش «بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج در تالار چهارسو و «بیماری خانواده میم» به کارگردانی سروش طاهری در تالار سایه روز پنجشنبه بیست و پنجم آذرماه  به اجرای خود پایان دادند.

دور اول نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه هم روز پنجشنبه بیست و پنجم آذرماه به احترام فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) به پایان رسید و این نمایش تا روز نوزدهم دی ماه در تالار اصلی تئاتر شهر اجرایی ندارد.

«تا اشکستان» و یک روایت متفاوت نمایشی در تالار اصلی

«تا اشکستان» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید حرا و همراهی «گروه هنری سایه» است که از روز چهارشنبه اول دی ماه همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان خواهد بود.

نمایش «تا اشکستان» قصه «پدر یوحنا» کشیش روشن ضمیری است که صومعه او در نزدیکی شهر مدینه واقع شده است. این کشیش مسیحی با مطالعه منابع اصیل مرتبط با حضرت عیسی مسیح (ع) از ظهور پیامبر خاتم آگاه شده، اما برای حفظ صومعه هم دغدغه‌های فراوانی دارد. کشیش دچار تحیر و سرگردانی شده که بالاخره به مدینه برود یا نرود، اما بالاخره در شرایطی پیش‌بینی نشده، اسعد فرزند خوانده گوژپشت او راهی مدینه می‌شود تا آخرین خبرها را برای او بیاورد. اسعد ناخواسته در مدینه شاهد وقایع پرفراز و نشیبب پس از رحلت پیامبر(ص) قرار گرفته و با کوله باری از خبرهای عجیب نزد یوحنا باز می‌گردد. یوحنا هم از شنیدن آن خبرها به گونه‌ای تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، که درنگ را جایز نمی‌شمارد و شبانه با نزدیکان خود به سمت مدینه حرکت می‌کند، اما ...

(به ترتیب ورود صحنه) محمد جواد حبیبی، محمد امین نیک پنجه، مرتضی اصغری، محمد هادی کرباسچی، هانی مقدم، علیرضا عمرانی، سیدعلی زاهدی، مسعود اصغری، پیمان خراسانی، محمدمهدی هاشمی‌دانا، علیرضا شمایی، محمدرضا جمال، امیر صادقی، مهدی بیابانی و محمدرضوانی‌زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «تا اشکستان» از تاریخ یاد شده تا روز شانزدهم دی ماه هر روز ساعت 19 به مدت زمان 95 دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.

«احتمالات» علی شمس را در تالار چهارسو تماشا کنید

 در تالار چهارسو هم با پایان یافتن اجرای نمایش «بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج، یک اثر نمایشی جدید با نام «احتمالات» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی شمس از سی‌ام آذر ماه اجرای خود را آغاز می‌کند.

در این اثر نمایشی عزالدین توفیق، امیر باباشهابی، آرش اشاداد، محمد امین پازوکی، دانیال خیری خواه، نسرین درخشان‌زاده، فرزین محدث، بهاره افشاری، افسانه کمالی به عنوان بازیگر حضور دارند.

علی شمس نویسنده و کارگردان نمایش برای خلاصه نمایش «احتمالات» این چنین نوشته است: احتمال هم‌نشین شدن هرکسی با هرکسی یا هرکسی با هر چیزی یا هر چیزی با هر چیزی در هر حالتی ممکن است.

نمایش «احتمالات» از روز سه‌شنبه سی‌ام آذر ماه ساعت 19:30 به مدت زمان 100 دقیقه میزبان مخاطبان در تالار چهارسو تئاتر شهر خواهد بود.

تالار سایه برای میزبانی از «لیلیت» آماده شد

نمایش «لیلیت» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی هم یکی از آثار نمایشی جدید مجموعه تئاتر شهر است که با اتمام اجرای عمومی نمایش «بیماری خانواده میم» از روز اول دی ماه در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی در ایام برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری و نمایش برگزیده به عنوان یکی از آثار موفق این رویداد معرفی شده است.

در خلاصه نمایش «لیلیت» که با بازی منصور صوفی و مهناز رودساز به صحنه می‌رود، آمده است: بورا و لیندتا دلبسته و عاشق هم در یوگسلاوی بزرگ بودند. اما جنگ داخلی آن ها را در مسیر دیگری قرار داده است.

تئاتر «لیلیت» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از روز چهارشنبه اول دی ماه ساعت 19:15 به مدت زمان 75 دقیقه در تالار سایه میزبان تماشاگران تئاتر است.

قصه «تختی در اتاق 23 هتل آتلانتیک» در تالار قشقایی ادامه دارد

تئاتر «تختی در اتاق 23 هتل آتلانتیک» به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی  همکه از روز سه شنبه دوم آذر ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرده تا روز سه‌شنبه سی‌ام آذر ماه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

(به ترتیب ورود صحنه) رضا بهرامی، مجید رحمتی، سهیل ملکی، سامان کرمی، نجلا نظریان، حسین خجسته، آروین فلاح، کهبد تاراج، مسعود حکمت‌آرا بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» به آخرین شب زندگی غلامرضا تختی در هتل آتلانتیک تهران می‌پردازد و تصویری متفاوت و انسانی را از این پهلوان ملی نسبت به آنچه تاکنون از شخصیت او به مردم ارائه شده، به نمایش می‌گذارد.

نمایش «تختی در اتاق 23 هتل آتلانتیک» به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی تا تاریخ یاد شده ساعت 18:30 به مدت  زمان 60 دقیقه در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.