گروه معماری هنرآنلاین: پاویون نیوزیلند در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی توسط شرکت معماری Jasmax  با عنوان «مراقبت از مردم و مکان» در منطقه پایداری طراحی شده است.

موضوع غرفه از خصایص بومی kaitiakitanga  الهام گرفته شده به این معنا که انسان و طبیعت به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. این یک باورعمیق است که انسان‌ها مسئولیت مراقبت و محافظت از زمین، آسمان و آب را برعهده دارند و طبیعت نیز به نوبه خود مراقبت از انسان‌ها  و محافظت از آیندگان را انجام می‌دهد. این مراقبت از مردم و مکان موضوع غرفه و فعالیت‌های کشورنیوزلند در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را تشکیل می دهد.

ظروف ساخته شده توسط مائوری‌ها(مردم بومی نیوزلند) نمادی برای محافظت از ارزش‌های ذاتی هستند که الهام بخش طراحی غرفه این کشور ست.

هدف اصلی این غرفه نشان دهنده ارزش مردم بومی نیوزلند است و بر ارتباط عمیق بین مردم و محیط زیست تمرکز دارد.

کلیتون کیمپتون، کمیساری عالی پاویون نیوزلند گفته است:«بازدیدکنندگان در غرفه نیوزلند با یک تیزر مواجه می‌شوند که در مورد موضوع «مراقبت از مردم و مکان» توضیح داده است. نیوزلند به عنوان یک جامعه فراگیر و چندفرهنگی، دیدگاهی بلندمدت و چند نسلی به مسائل اجتماعی و زیست محیطی دارد که برخی از آنها را می‌توان در فیلم مشاهده کرد. تجربه غرفه ما در اکسپو 2020 نشان خواهد داد که چگونه مراقبت از مردم و مکان را در تمام جنبه های زندگی به کار می گیریم، به ویژه زمانی که صحبت از تجارت، مسائل  اجتماعی، توانمندسازی زنان، جوانان، تولید مواد غذایی و کشاورزی باشد. ما معتقدیم که این رویکرد یک مزیت اقتصادی مهم برای نیوزلند است که به همکاری با دیگر کشورها در اکسپو ۲۰۲۰ کمک می‌کند.»

رویکرد داستان‌گونه و طراحی غرفه نیوزلند در واقع بازنمایی آن چیزی است که در ذات انسان‌ها قرار دارد، بنابراین بازدیدکنندگان غرفه سفری چندرسانه‌ای و چندحسی در فضاهای متعدد را تجربه می‌کنند.

در یکی دیگر از اولین رویدادهای جهانی، نیوزیلند پیشرو است.  با مردمان بومی و قبایل بین‌المللی همکاری می‌کند تا اولین سمپوزیوم جهانی بومی را در یک نمایشگاه جهانی ارائه دهد. این برنامه در ماه نوامبر برگزار شد تا مشارکت و پتانسیل مردم بومی را افزایش دهد.

سارا دیلامور، مدیر طراحی و معمار پروژه گفته است: «امیدواریم طراحی غرفه نیوزلند آگاهی جهانی را از رویکردی متمایز و قدرتمند به پایداری افزایش دهد، جایی که رفاه مردم به طور ذاتی با رفاه جهان اطراف آنها مرتبط است. اگر ما مراقب طبیعت باشیم طبیعت هم مراقب ما خواهد بود. ما همچنین امیدواریم که فرآیند طراحی غرفه نیوزلند بتواند آینده طراحی و معماری را نشان دهد و روند طراحی مشترک و طراحی فرهنگی را به صحنه جهانی بیاورد و نشان دهد که چگونه یک فرهنگ بومی می‌تواند نه تنها معماری را بازتعریف کند، بلکه می‌تواند تعریف کند که ما چطور دنیا را میبینیم.»

غرفه نیوزلند همچنین دارای یک رستوران با خدمات کامل است که توسط  یک شرکت اماراتی اداره می‌شود، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند کیفیت فوق‌العاده غذا و نوشیدنی این کشور را بچشند. این رستوران که «تیاکی» به معنای مراقبت، محافظت، حفاظت و نگهداری در مائوری است، ارتباط ویژه نیوزلند با خشکی و دریا را نشان می‌دهد. رابطه‌ای که بر پایه احترام و درک این موضوع استوار است که وقتی طبیعت شکوفا می‌شود، همه ما شکوفا می‌شویم. مراتع سرسبز، خاک حاصلخیز، آب‌های خنک و شفاف این کشور با هم ترکیب می‌شوند تا محصولی فوق‌العاده، با طعم عالی و مغذی را از یک منبع مطمئن بدست آورند.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی بی‌نظیر برای نیوزیلند فراهم می‌کند تا برند بین‌المللی معتبر خود را  از طریق افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایجاد کند به‌ویژه برای بخش‌های صادراتی که به سرعت در حال رشد هستند مانند کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، تولید و غذا و نوشیدنی.

از دیگر برنامه های این غرفه، سفر صادرکنندگان نیوزلند در طول شش ماه اکسپو ۲۰۲۰ به دبی است تا با رهبران تجاری کشورهای دیگر تعامل داشته باشند، نوآوری ها را ترویج کنند و به دنبال سرمایه گذاری باشند.