به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به برگزاری اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان گفت: ضرورت برگزاری این نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست چرا که باید بتوانیم کتاب و کتابخوانی را در سبد نیازهای خانواده قرار دهیم تا خانواده‌ها به این موضوع مهم توجه بیشتری نشان بدهند. 

او افزایش سرانه مطالعه در استان و حمایت از ناشران و کتابفروشان را از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان دانست و عنوان کرد: بیش از یک هزار و صد ناشر از این نمایشگاه استقبال کردند؛ این استقبال نشان می‌دهد ناشران به مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ مجازی کتاب علاقه‌مند هستند و استان اصفهان را به عنوان یک ظرفیت‌ فرهنگی می‌شناسند و مردم آن را از علاقه‌مندان به حوزه کتاب به شمار می‌آورند.

او یادآور شد: نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان قرار است کتاب‌ها را با تخفیف ۴۰ درصدی ارائه کند و حتی اگر یارانه نمایشگاه هم به پایان برسد، مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پیش از این ۱۴ دوره نمایشگاه استانی کتاب اصفهان برگزار شده است، گفت: این رویداد اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان است و پیش‌بینی می‌کنیم از آن به دلیل دسترسی آسان استقبال خوبی در سطح استان صورت گیرد. با توجه به برگزاری این رویداد فرهنگی در فضای مجازی و در بستر وب، مردم از روستاها و شهرهای مختلف استان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند تا پست به صورت رایگان کتاب‌ها را درب منزل خریداران تحویل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه مهم اشاره کرد و گفت: در مرکز استان و شهرستان‌ها فعالیت‌های جنبی مثل نقد کتاب، ‌رونمایی کتاب و مسابقات کتابخوانی را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی برگزار می‌کنیم.

اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذر ماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه کنند.