گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار رضا بانگیز با عنوان «بانگیز به روایتی نو» در گالری جاوید برگزار شد. بانگیز در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این مجموعه ۶۳ اثر به نمایش درآمد که با استفاده از روان‌نویس سفید روی مقوای مشکی شکل گرفته بودند گفت:‌ ایده این مجموعه را شایان شعبان مطرح و مرا تشویق کرد که این کار‌ها را انجام دهم.

این هنرمند که به آثار چاپی خاص خود شهره است، درباره تغییر تکنیک کارش در این مجموعه گفت: اینکه از چاپ‌های بزرگ به سمت نقاشی روی مقوا آمدم و با این مواد کار کردم ابتدا ناخواسته بود، اما بعداً در حین کار احساس کردم چه درخواست خوبی از من شده است. این شیوه کار به صورت مداوم مرا در‌ اندیشه می‌برد تا موضوع‌های دیگری پیدا کنم و این برایم مفید بود.

بانگیز ادامه داد: کار‌های چاپی بزرگ من‌ ایده ذهنی دارند و این کار‌های کوچک نیز به همین روش بود اما کمی فیگور‌ها و داستان‌ها در آن‌ها تفاوت پیدا کرد.

او درباره موضوع آثار این مجموعه گفت: تعداد زیادی از این آثار آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» است که بر روی زمینه‌های مختلف قرار گرفته است. من از قطعات فلزی رمل و اسطرلاب که روی آن‌ها نقش و نگار‌های زیبایی حک می‌شد برای ساختن زمینه کار‌هایم الهام گرفتم. یکی از تابلو‌های بزرگ این نمایشگاه نیز با انواع فیگور‌ها و موجودات مختلف پر شده و هر آنچه به ذهنم می‌رسید در این تابلو وارد کردم.

بانگیز ادامه داد: یکی از کار‌های این مجموعه مقوایی است که شبیه یک لباس است. من چند روز به این فکر کردم که روی این مقوا چه چیزی بکشم و ناگهان حاشیه پارچه‌های ترمه توجه مرا به خود جلب کرد و بر اساس آن روی مقوا کار کردم که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.

او درباره اینکه در بعضی از تابلو‌ها از مقدار کمی رنگ استفاده شده گفت: سال‌ها پیش دکتر مجابی به من گفت کار‌هایت خیلی خوب است اما مقداری رنگ هم در آن‌ها وارد کن. من هم از آن زمان گفته او را اجرا کردم و در بعضی از کار‌هایم رنگ را به کار بردم.