به گزارش هنرآنلاین، این نشست با حضور شهرام صحرایی و سعید کریمی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ پنجشنبه ۱۸ آذرماه در محل کتابفروشی فرهنگان قریب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اکبر ثبوت در دی‌ماه ۱۳۲ در تهران متولد شد. دوره ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند. در ۱۳۴۴ در رشته قضایی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. اما بیش از آن‌چه در کلاس‌های دانشکده حقوق حاضر شود به عنوان دانشجوی غیررسمی در کلاس‌های دانشکده ادبیات و دانشکده الهیات و به ویژه در کلاس‌های فلسفه اسلامی و فلسفه جدید حضور داشت و از محضر استادانی چون مهدی الهی قمشه‌ای، محمود شهابی، مرتضی مطهری،  غلامحسین صدیقی،  یحیی مهدوی،  امیرحسین آریانپور و  احمد فردید بهره برد. افزون بر این، به موازات آموزش‌های جدید، دروس حوزه‌ای را نیز دنبال کرد و از محضر علمایی چون ابوالحسن شعرایی، محمدتقی آملی، شیخ حسین حلّی و شیخ آقا بزرگ تهرانی استفاده کرد.

در ۱۳۵۶ در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به کتابداری مشغول شد و پس از انقلاب در ۱۳۶۰ به عنوان مدیر مرکز تحقیقات فارسی از سوی وزارت علوم به پاکستان رفت و تا ۱۳۶۶ به چاپ و نشر آثار مهم فارسی در شبه قاره هند مشغول بود. پس از آن نیز به خاطر تجربه و کاردانی، دو دوره از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ و از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ در مرکز تحقیقات فارسی هند (در دهلی نو) مشغول به کار شد.

ثبوت از ۱۳۷۴ به عضویت بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی درآمده و تا کنون به عنوان مولف مقالات متعدد و مشاور گروه‌های عرفان و فلسفه فعالیت کرده‌ است. از او مقالات بسیاری در روزنامه‌ها و مجلات مختلف ایران و هند و پاکستان در موضوعات متنوع فلسفه، عرفان، تاریخ، سیاست، موسیقی و... به چاپ رسیده است. همچنین چندین کتاب تالیفی از جمله «فیلسوف شیرازی در هند»، «مدارس اسلامی هند»، «حسن بصری، پیام فیلسوف» و چند ترجمه از قبیل «سرچشمه‌های قدرت در حکومت اسلامی» و مجلداتی از کتاب «الغدیر» از او منتشر شده و در تصحیح و تنظیم «الذریعه» و تهیه مستدرکات آن همکاری داشته‌ است. کتاب «آخوند خراسانی و شاگردانش» را نیز باید به این فهرست افزود که هنوز اجازه چاپ رسمی دریافت نکرده است.

مراسم دیدار و گفت‌وگو با استاد اکبر ثبوت  به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه‌های زیر پخش می‌شود:

instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir