به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه «سلام بر سپیدبالان پرستار» عصر چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ در نگارخانه خیال گشایش می‌یابد. این نمایشگاه که همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(علی‌ها سلام) اسوه صبر و پرستار بزرگ کربلا، و با همکاری سازمان نظام پرستاری کشور برگزار می‌شود، شامل ۲۶ اثر خوشنویسی در قالب خط نستعلیق است که تمامی آن‌ها با مضمون اشعاری در وصف فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها، مهرورزی‌ها و حماسه آفرینی‌های عاشقانه این فرشتگان سپیدجامه و مدافعان سلامت و تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ پرستاران کشور به رشته تحریر درآمده است.

آثار ارائه شده، حاصل فعالیت‌های یکسال اخیر هنرمند است. او منتخبی از اشعار سروده شده از شاعران طراز اول همچون افشین علاء، عباس براتی پور، رضا اسماعیلی، زنده یادمحمدحسین بهجتی، زنده یاددکترقاسم رسا، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی، بابک نیک طلب، مهدی الماسی، مرتضی مرادپور و... را در قالب قطعات خط به رشته تحریر درآورده است. قدردانی تیموری و شعرای گرانقدر از تلاش‌های پرستاران کشور در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا از تجربه‌های منحصربه فرد هنری در ثبت این رخداد مهم اجتماعی است. در این آثار تذهیب های هنرمندانه ای به کار رفته است.

کاوه تیموری، دانش آموخته جامعه‌شناسی فرهنگ است و بیش از ۳۵ سال است که به صورت جدی در عرصه خوشنویسی حضور دارد. برگزاری پانزده نمایشگاه در داخل وخارج از کشور، تدریس، پژوهش ونگارش مقالات تخصصی مرتبط با موضوع خوشنویسی و جامعه‌شناسی هنر نمونه‌ای از تلاش‌های اوست. آسیب‌شناسی، اقتصاد هنری، و راه‌ها و شیوه‌های جهانی شدن این هنر اصیل ملی، تألیف و انتشار کتبی در‌ شناساندن و معرفی خوشنویسان برجسته و صاحب نام ایرانی و تدوین آثار آنان، از جمله فعالیت‌های هنری او در سالیان گذشته بوده است. تیموری داوری در جشنواره هنری وزارت آموزش و پرورش، داوری در جشنواره هنری پروین وزارت علوم و داوری در جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت را در کارنامه خود دارد.

مؤسسه صبا تا ۲۱ آذرماه میزبان نمایشگاه «سلام بر سپیدبالان پرستار» خواهد بود و همزمان با نمایشگاه از آلبوم نفیس آثار به نمایش درآمده که با همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به طبع رسیده، رونمایی خواهدشد.