گروه تجسمی هنرآنلاین: رسول اولیازاده عکاس و مدیر گالری خانه عکاسان جوان در گفت و گو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: از چند سال پیش در فکر این بودم که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) یک کار ویژه و خاص انجام بدهم. قرارم با خودم این بود که یک نمایشگاه انفرادی برگزار کنم و پروژه‌هایی که در ذهنم تصویر کرده بودم را در ارتباط با حجاب برتر و به نام مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) ارائه دهم.

اولیازاده ادامه داد: همان زمان تصویری را در ذهنم طراحی کرده و پس از صحنه‌آرایی، از آن عکاسی کردم. با کامل شدن آن اثر احساس کردم می‌توانم این پروژه را تکمیل کرده و به صورت نمایشگاه و حتی کارت پستال ارائه دهم. به همین دلیل با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف که ماهیت فرهنگی دارند ارتباط برقرار کرده و تقاضا کردم که هزینه تولید این آثار را تقبل کنند تا بتوانم این پروژه را به سرانجام برسانم. من به این دلیل دنبال اسپانسر بودم که هرکدام از این آثار نیاز به طراحی، صحنه‌آرایی و صرف زمان داشت و اگر می‌خواستم یک مجموعه را آماده کنم نزدیک به یک سال زمان لازم داشت و باید کار‌های دیگرم را تعطیل می‌کردم تا بتوانم با فراغ بال به این پروژه رسیدگی کنم.

این عکاس ادامه داد: از پنج سال پیش مکاتبات زیادی با نهاد‌های مختلف انجام دادم اما هیچکس به من پاسخ مثبت نداد. به نظر می‌رسد ارگان‌های فرهنگی ما دغدغه چنین کارهایی را ندارند. من هم به ناچار تصمیم گرفتم کاری را انجام دهم که شدنی باشد، بنابراین تصمیم گرفتم یک نمایشگاه گروهی با همراهی هنرمندان دیگر برگزار کنم تا به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) آثاری را در رابطه با حجاب ارائه دهیم.

اولیازاده افزود: در کشور ما با مقوله بد حجابی برخورد فیزیکی می‌شود، غافل از اینکه با موضوع فرهنگی نمی‌توان برخورد فیزیکی داشت. وقتی شما کار فرهنگی نمی‌کنید دشمن کار فرهنگی کرده و برای اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کند. این نمایشگاه هم به تنهایی نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد اما اولین قدم باعث می‌شود دیگران هم قدم‌های بعدی را بردارند و با روش‌های فرهنگی، حجاب برتر را پر رنگ کنیم.

مدیر گالری خانه عکاسان جوان ادامه داد: برای این نمایشگاه باید افرادی را جذب کنم که تفکر این کار را داشته باشند. بنابراین لیستی از هنرمندان را تهیه کرده‌ام تا بتوانیم در بهمن ماه نمایشگاه را برگزار کنیم. ‌امیدوارم این اتفاقات جرقه‌ای باشد و به مسئولین فرهنگی جامعه ما تلنگری بزند تا از چنین کار‌هایی حمایت کنند.