گروه معماری هنرآنلاین: گروه بیارکه انگلس از طراحی یک پردیس فناوری در براتیسلاوا رونمایی کرد. این پروژه یک دهکده شهری از ساز‌های به هم پیوسته در اطراف یک محوطه مرکزی را نشان می‌دهد که باعث تقویت یک اکوسیستم خلاقانه برای امنیت سایبری و نوآوری هوش مصنوعی خواهد شد. وسعت این پروژه ۹۰هزار مترمربع و متراژ بنا ۵۵ هزار متر مربع است که ۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و جایگزین یک بیمارستان نظامی خواهد شد.

 پروژه دارای یک سقف فتوولتائیک مواج است که دوازده ساختمان مجزا را با هم ادغام می‌کند. طراحی این مرکز شامل یک سلسله‌مراتب فضایی است که در آن ساختمان‌ها در محیط بیرونی دارای فضاهای عمومی خواهند بود و چهار ساختمان داخلی به فعالیت شرکت اختصاص دارند. از سمت شمال غربی این محوطه به پارک باز می‌شود که شامل مجموعه‌ای از فضاهای خالی برای تفریح و تعامل است که وسعت آن دو برابر فضای کاری است.

حیاط این مرکز برای تبدیل شدن به یک نقطه کانونی برای جامعه محلی با فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و ... طراحی شده است. هر یک از چهار ساختمان ESET دارای یک آتریوم مرکزی با نورگیر و لابی با یک راه پله اصلی است که توسط فضاهای اجتماعی و عناصر طراحی بیوفیلیک احاطه شده است.

هدف این پروژه حذف کربن است تا به کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک کند. انرژی مورد استقاده آن ازمنابع انرژی تجدیدپذیر مانند سقف PV و پمپ‌های حرارتی منبع زمین تامین می‌شود. پردیس فناوری براتیسلاوا در سال 2024 به بهره برداری می‌رسد.