به گزارش هنرآنلاین، تجربیات هنری چند رسانه‌ای پیر پائولو پاتتّی، هنرمند متعهد جوان ایتالیایی که در زمینه‌های اجتماعی فعال است، در مجموعه ویدئویی جدید محصول سفارت ایتالیا «از تهران تا رم. همگام با هنر» امروزدر اقامتگاه تهران سفیر جوزپه پرّونه، روایت گردید.

در فضای باغ اقامتگاه، نمایشگاهی از برخی سفرنامه‌ها‌ی ایران و مناطق پیرامون در خاورمیانه که از آثار این هنرمند ایتالیایی هستند و یک ماشین تحریر تریمف متعلق به سال‌های ۷۰ میلادی برای نوشتن ملاحظات حاضران، در کنار مستند فوق در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین فیلم کوتاه Janvier محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی پاتتّی و درباره تجربیات موسیقیایی به نمایش درآمد.

در طول مراسم در اقامتگاه سفیر، پاتتّی درباره فلسفه هنری خویش چنین گفت: «هنر به اشتراک گذاشتن تفکر و عمل است، ضرورت بیان دیدگاه خویش درباره جهان است. من برای یافتن فضا‌هایی با جذابیت مشترک کار می‌کنم، فضا‌های مفهومی که مقصدشان هنر است و در چارچوب‌های جغرافیایی نمی‌گنجند.»

همچنین او از علاقه وافر خویش به ایران و مردم ایران صحبت نموده و به نقش تمدن ناب ایرانی و فرهنگ آن و اهمیت و نقش سازنده این فرهنگ در الهام هنری خویش اشاره کرد.

وی که در سال ۱۹۷۸ در نوچرای پایین متولد شده است، در سال‌های متمادی زبان‌های بیانی مختلفی را تجربه کرده، از وسایل ارتباط جمعی غیر رسمی استفاده کرده و با آمیختن تکنیک‌های گوناگون به نمایشگاه‌های چند حسی زندگی بخشیده است.

در ده سال اخیر پاتتّی نمایشگاه‌های شخصی گوناگونی برگزار کرده است که در میان آن‌ها می‌توان از Roots در سال ۲۰۱۸ به همت یاسمن تمیز کار و مریم باقری اشاره نمود. همچنین در بسیاری از نمایشگاه‌های گروهی در ایتالیا و در اروپا حضور یافته است. در خلال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در دو مسابقه Artist in Residence در IGAV تورینو و مسابقه «جایزه پائولو ششم هنر معاصر» مرکز مطالعات پائولوی ششم درباره هنر مدرن و معاصر برنده شده است.

مستند Pier Paolo Patti. An Artist Beyond Borders و پنج مستند دیگر مجموعه «از تهران تا رم. همگام با هنر» روی کانال‌های مجازی سفارت (YouTube، Instagram، Twitter) قابل رؤیت هستند.