به گزارش هنرآنلاین، کاویان هازلی گفت: طراحی یک اصل اساسی در هنرهاست، و برای من یکی ازبی واسطه‌ترین راه‌ها برای بیان فکر و‌اندیشه‌ام است و به کمک طراحی به راحتی و سرعت می‌توانم آن چه را که در ذهن دارم بیان کنم. و این بازآفرینی تصاویر حال، چه عینی باشند چه ذهنی برای من علاوه بر لذت بخش بودن راهی است برای یافتن فردیت هم در درون خود هم در آثارم.

هازلی ادامه داد: من زمان زیادی را روزانه صرف طراحی با مدیا‌های مختلف می‌کنم و تمایزی میان نقاشی و طراحی قائل نیستم و شیوه کارم به این شکل است که به طور همزمان چندین‌ایده و شیوه را با هم پیش می‌برم و تا آنجا که بتوانم برای خود مرزی تعریف نمی‌کنم. در خیلی از این آثار از داشتن پیش طرح پرهیز شده است و فضا‌ها، نقش مایه‌ها و مضامین به صورت فی البداهه به وجود آمده‌اند که نشانگر دلهره‌ها و‌امید‌ها و تجربه‌های دیدن و نگاه کردن به فضای پیرامونم است.

او افزود: من در این نمایشگاه ۱۸ طراحی را که منتخبی است از میان انبوه طراحی‌هایی که در طی سه سال گذشته انتخاب کرده‌ام این آثار که بر روی مقوا با راپید اجرا شده است را به همراه سه دفتر طراحی به نمایش گذاشته‌ام. علاوه بر این موارد به همراه دوست هنرمندم جناب نیما تفرشی یک موسیقی را نیز طراحی کرده‌ایم که راوی داستان‌های آثار به نمایش در آمده باشد. ابعاد طراحی‌هایی که بر روی دیوار رفته‌اند متنوع هستند، علاوه بر چند اثر که حال و هوای ذهنی و روایی دارند دراین مجموعه مناظری از مناطق روستایی مختلف ایران که به آن‌ها سفر کرده‌ام به ویژه مناطق کردنشین وجود دارند.

هازلی درباره سه دفتر طراحی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته، گفت: در این دفاتر، مجموعه‌ای از طراحی پرتره‌ی شخصیت‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. شیوه خلق این پرتره‌ها به این شکل بوده است که برای هر یک از این دوستان خبری از اتفاقات روز ارسال شده و آن‌ها نیز پس از خواندن متن آن خبر عکسی سلفی از خودشان گرفته و برای من ارسال کردند. من براساس این عکس‌ها و واکنش‌ها به واسطه طراحی به مطالعه چهره و نگاهشان پرداخته‌ام.

او درباره عنوان نمایشگاه‌اش«جزاز کل» که از نام کتابی با همین عنوان انتخاب شده، گفت: کتاب «جزاز کل» هیچ تأثیری از لحاظ محتوا بر روی طراحی‌های این مجموعه نداشته، اما عنوان نمایشگاه را بر حسب تصادف از میان کتاب‌هایی که در کتابخانه‌ام داشته‌ام، انتخاب کرده‌ام. البته از لحاظ معنایی بدون ارتباط با آثارم نیست چون در آن‌ها هم جزئیات بسیار مورد اهمیت بوده‌اند و همین جزئیات بود که کل را ساخت.

هازلی افزود: من از زمانی که به یاد دارم بخش عمده وقتم به طراحی و نقاشی کردن گذشته و در پنج سالگی‌ام به طور اتفاقی یکی از آثارم توسط کانون پرورش فکری کودکان در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان توکیو ژاپن شرکت داده شد و در آن رویداد مقام نخست را کسب کردم. پس از کسب این مقام، مسیر زندگی‌ام تغییر کرد و خانواده‌ام مرا برای ادامه دادن راه در این مسیر بسیار حمایت کرده‌اند.

کاویان هازلی نقاش، طراح و مجسمه ساز متولد ۱۳۶۵ سنندج است. او فارغ‌التحصیل هنرستان گرافیک و دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته نقاشی است. کاویان هازلی عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران است.

نمایشگاه «جز از کل » تا ۱۶ آذرماه ماه در گالری والی میزبان علاقمندان خواهد بود. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.