به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های فرناز اخلاقی با عنوان «سفری به دنیای کهن» از روز جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ در آرت سنتر افتتاح می‌شود و تا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

نقاشی‌های فرناز اخلاقی، یا آن‌گونه که پای آثارش می‌نویسد؛ ف. اخلاقی؛ سفری است، شاید هم یک توقف. سفری از دنیای سرسام‌آورِ امروز به جهان پرآرامش دیروز. دیروزی از جنس هزاره‌های دور. آن هنگام که تمدن بشری ریشه‌های مشترک داشت. نه هنوز جنگ بود و نه این همه اختلاف و افتراق.

فرناز اخلاقی امسال و در هفتاد و پنجمین سالگرد «انجمن هنرمندان آلمان» به عضویت آن درآمد. او در کار‌هایش مخاطب را به نوعی توقف در زندگی پر سر و صدای مدرن دعوت کرده، دست بیننده‌اش را گرفته و با خود به دنیای پر رمز و رازِ کهن نقاشی‌هایش می‌برد.

جایی که اسب‌هایش با سر گوزن، شیر‌های خشن یا گاه خندانش، ماهی‌هایش و همین‌طور انگار‌های پرشمارِ دیگرش، حکایت از آمیختگی طبیعت با انسان دارند.

اخلاقی در یونان و آلمان دانش آموخته است و آثار او در ورای مرز‌های ایران محل استقبال و توجه قرار گرفت و جامعه هنری آلمان برای معرفی شیوۀ کار او، سبکِ «آبستراکت سمبولیسم» برگزید.  

زن و زمین، تمدن و طبیعت و ده‌ها و بلکه صد‌ها انگاره و نماد دیگر، دستمایه‌های نقاشی‌های او هستند تا از صلح و دوستی، از ریشه‌های مشترک بشری، از ارزش‌های همسان بگوید. آثار اخلاقی، لختی سکوت و آرامش در دنیای پرشتاب ماست.

علاقه‌مندان به هنر، هر روز از ساعت ۱۱ و  ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه می‌توانند از این نمایشگاه به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک  ۱۴۵ باغ انجمن خوشنویسان دیدن کنند.