گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار ساناز غلامی با عنوان «تجربه یک نگاه» در گالری مورا برپاست. غلامی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: دو مجموعه از آثارم در کنار هم به نمایش درآمده است که رویکرد یکسانی دارند و نگاه من به زندگی را نشان می‌دهند. بخشی از آن‌ها تابلو‌هایی اکسپرسیو از پرتره‌های انسان هستند و تعدادی دیگر آثار سوررئالی هستند که تخم مرغ‌ها و سنگ‌ها را نشان می‌دهند. 

غلامی ادامه داد: در آثار من تخم‌مرغ نماد زندگی و زایش، و سنگ نماد زمین است. تخم مرغ‌ها وقتی بزرگ هستند بین سنگ‌ها گیر کرده و زمین گیر شده‌اند اما تخم مرغ‌هایی که سبک و کوچک‌تر هستند پرواز کرده و به سمت آسمان رفته‌اند. این تصاویر نشان دهنده آن است که در زندگی باید سبک و ر‌ها باشید تا بتوانید اوج بگیرید.

او درباره نقاشی‌های پرتره این مجموعه گفت: آدم‌ها را در حالتی مسخ شده نمایش دادم و پس از شیوع کرونا عنصر ماسک را به این چهره‌ها اضافه کردم. آدم‌ها با ماسک پشت نقابی هستند و خود را پنهان کرده‌اند. حتی عده‌ای ماسک شیشه‌ای زده‌اند و نمی‌خواهند خود واقعی‌شان را نشان دهند. بیشتر پرتره‌ها متعلق به خودم است و قصد داشتم دیدگاه خودم به زندگی را نشان دهم. از دید من زندگی یک تخم‌مرغ است و زمین و سنگ‌ها آن مشکلاتی هستند که انسان را درگیر می‌کند.

غلامی درباره رنگ‌هایی که در این آثار به کار برده است گفت: در پرتره‌ها رنگ‌ها خیلی اکسپرسیو و هیجان‌انگیز هستند اما در تخم مرغ‌ها حالت سکوت و خاموشی وجود دارد و نمی‌خواستم که رنگ‌ها خیلی پر انرژی باشند.

نمایشگاه آثار ساناز غلامی تا ۴ آذر در گالری مورا به نشانی خیابان نجات الهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ برپاست.